lengter daler ned i skjul... Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Hva får DIN baby vondt i magen av at du spiser? vet at man i utgangspunktet skal kunne spise det meste,, men jeg er litt forsiktig merker jeg. gutten er 18 dager gammel, og skrek mange timer i natt pga mageknip tror jeg.....
tmr84 Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 her må jeg være litt forsiktig med sterk mat og kål. Ellers har jeg hørt en del som reagerer på løk. Håper du finner ut av det=0)
Madamina Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Karri. Ellers er det for noen barn super viktig å få rape. Min førstefødte skrek 3 timer hver kveld de første ukene, før vi skjønte at om vi så måtte jobbe i en halvtime, så skulle rapen ut. Og dermed ble det slutt på skrikinga og jeg kunne spise det meste.
Synnøve_Solbakken Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Som hun over nevnte, sterk mat, løk og kål er vanlig at de reagerer på. Ellers kan de reagere på så mangt, tomat, blomkål, purre, melkeprodukter, brus, druer, sjokolade. Ikke alltid lett å finne ut av, men for de fleste barn kan man spise det meste i små mengder, så nabefaler deg ikke å kutte ut alt dette. Hør med helsesøster hvis du mistenker melkeprodukter, hun kan fortelle deg hvordan du går frem. Ellers står det endel på matportalen.no hva ammende skal styre unna.
Mamma med spire Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har fått beskjed om at man må prøve seg frem for det er ikke alle som reagerer på ting. Moren min f.eks kunne drikke brus, selvom det sies at alle får vondt i magen av det pga kullsyre! Jeg derimot kunne ikke spise noe! En stund levde jeg på knekkebrød med leverpostei og vann, å spiste kjøttdeig og spagetti til middag (uten noen form for saus).. Det var tungt, men med tiden så tåler de mer. Men jeg tenker at det kan være lurt å styre unna de typiske tingene som løk, kål, druer, kullsyreholdig drikke, reker(!), nøtter osv..
Saltlakris Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg kan ikke drikke brus, da får hun skikkelig vondt i magen.
2 hjertegull :) Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Nåe r hun så stor at hun ikke reagerer på noen ting, men da hun var liten kunne jeg ikke spise rå løk.. Ikke at det var favoritten akkurat da men spiste engang tilfeldigvis på en burger, og da fikk hun vondt i magen.. En gang reagerte hun også på dippen til lørdagspotetgullet, men det var en gang.. *ler* ser jeg høres skikkelig usunn ut med burger og potetgull, men det var da to ganger :-D Alt annet har gått helt fint, både sterk mat og krydder, jordbær osv.. Prøv deg frem.. Håper også du finner ut av det
gulda Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 min reagerte sannsynligvis på jordbær, og kanskje på ananas, men ellers har jeg kunne spise og drikke alt mulig. Vår gutt gråt også mye, men var vanskelig å finne ut hva som gjorde at han fikk så vondt! Lykke til! Håper du finner ut hva du kan gjøre for å hjelpe ham! )
prego Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 JORDBÆR her og ja! herregud som ho skreik den dagen jeg spiste 5-6 stk jordbær..fikk et lite innblikk i hvor slitsomt det må være å ha kolikkunge..
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 Nå tåler han det meste (7 1/2 mnd), men i begynnelsen tålte han omtrent ingenting (brus, sjokolade, løk, kål, melkeprodukter, sterk mat, karri). Det eneste han ikke tåler nå er karri!! Får så vondt i magen av det...
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 Har spist stort sett alt, men kullsyre tror jeg ikke han tålte. Drakk det bare en gang, men orket ikke teste ut om det virkelig var det han reagerte på... Nå er han 6 mnd og tåler kullsyre også fint. Rap er fortsatt viktig å få opp. Raper som en mann =)
Erisa* Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 Det eneste som ga henne litt mageknip (muligens...) var brokkoli og erter. Løk, hvitløk, sterk mat, krydret mat etc: alt dette gikk bra hos oss. Men det jeg fant ut ga tuppa mageknip var at hun ikke fikk rape etter å spise! Etter at jeg ble flinkere til det, ble det mye bedre. Lett å la henne sovne ved puppen, men da får hun ikke opp rapen.. Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 19. oktober 2008 #13 Skrevet 19. oktober 2008 Første ungen reagerte på det meste. Melk og melkeprodukter, brus, sjokolade, løk, hvitløk, kål osv osv. Hun hadde også kolikk. Unge nr.2 har kun reagert på hvitløk de første mnd. Har ikke merket at hun har reagert på noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå