Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge lederne mine er helt tette, ingenting å gjøre m d!! blir søkt om prøverør nå da. alt er bare trist og leit nå.. føler at alt bare raser sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Ikke noe gøy å få den beskjeden. Var i din situasjon for ett år siden. Begge egglederne var tette, og en måtte fjernes. Et slag i trynet, men likevel føltes det litt godt å få vite hvorfor ikke jeg ble gravid. Og jeg er sjeleglad for at prøverørsmetoden finnes. I gamle dager måtte slike som oss forbli barnløse. Så fatt mot!!

Skrevet

Velkommen i klubben Musa.

Nå vet du iallefall hva som gjør at ikke du blir gravid. Og det er jo bra. Tror de fleste faktisk ikke vet og aldri får vite hva som gjør at de har vanskeligheter med å bli gravid.

Det kunne vært mye verre, så opp med humøret lillemus! :-)

Skrevet

Vil bare gi deg en oppmuntring jeg :o) fikk selv samme beskjeden og i tillegg endometriose og gikk skikkelig i kjelleren. Etter 11 år med prøving og 4 ivf forsøk 2 sa og alt bare dritt, skulle i gang med vårt 5 forsøk så ble jeg jaggu gravid på egenhånd, et utrolig mirakelbarn men faktisk stadig solskinnshistorier om dette.. så ikke gi opp og med tette eggledere så er jo sjansene for å lykkes på prøverør veldig stor..

Jeg krysser fingre for deg og håper virkelig du lykkes.. kleeem

Skrevet

Hei du...

For noen år siden fikk jeg den samme beskjeden.

De ville også fjerne begge mine fordi de mente de ga fra seg "væske" og ville kanskje under forsøk "skylle" det innsatte egget ut..

Men etter noen forsøk sitter jeg nå her med kul på magen.

Det er håp for oss uten eggledere.også...

Lykke til..

Skrevet

Hei på deg lille mus..dette går bra..samme diagnose som meg og det er som alle de under skriver..vi har god sjans med ivf og nå vet du hva det er ..noen har jo blit spontant gravide med tette ..jeg en gang ..men det er nok ikke noe å håpe på ...er nok mere et mirakel..lykke til skal se dette går helt fin fint..stor klem.

Skrevet

Tusen takk for svar. fint at jeg ikke er alene:) håper på ein mirakel baby:)

Skrevet

Sjønner at du synes at dette var veldig trist, men på en måte så kunne det vert mye værrre. med denne diagnosen så er faktisk prøverør en noe som funker for deg da. Du har stor sannsynlighet for å bli gravid nå fordi at ved prøerør så har ikke tette eggledere noe å si. Derimot er det mange diagnoser (der i blandt min) hvor prøverør mest sannsynlig ikke funker. Hos meg er det feks egentlig ingenting som hjelper.

Så stå på, dette kommer til å gå fint

Skrevet

Uffa ja, har egentlig ikke noe å klage på jeg. har sittet å lest litt her på bim om dag Tryne, og jeg får helt vondt inni meg.

Skrevet

Vi har alle lov å klage. Vi opplever forskjellige diagnoser forskjellligt. uansett hva diagnose man får så er det vondt, men noen diagnoser har heldigvis en litt lysere utsikt, som feks din. Du har lov å være trist å lei dg, men jeg håper

Ang. min diagnose ja, kan ikke annet å si enn at det er forferdelig for min egen del. jeg sliter en del og har mange triste dager. Klarer ikke helt å se lyset der framme for å si det sånn. men er ikke så mye å gjøre med det. Det blir berre 3 forsøk på oss, rett og slett fordi all behandling for vår del er nesten som å kaste pengene rett i søppla. men nå håper jeg at enda ett mirakel skal komme i november, da skal jeg ha neste forsøk.

Skrevet

Dere er til så stooor hjelp:) kryser fingrer og tær for ett mirakel i november. Er så spent på hvor lenge vi må vente på prøverørs forsøket vårt?!!! er sikkert litt vente tid. synes d er så dumt at d skal koste så mye penger å lage barn hvis dem ikke klarer å gjøre d selv ass.. er liksom ikke bare å hoppe i høyet så er d gjort. men man må ut med MANGE 1000kr så er d ikke sikkert at d går ein gang.. ikke alle har spare midler å bruke.

Skrevet

hvor hører dere til, privat eller offentlig. Jeg hører til klinikk Hausken (privat klinikk), der kommer man til med en gang.

Når det gjelder den økonomisk biten så er det vanvitttig dyrt ja. Vi tok pakkeløsning, så vi har betalt 44 000 kroner for 3 forsøk. Så er det medisiner i tillegg. Jeg bruker ca 30 000 kroner på medisiner hver gang, dette fordi jeg er i tidlig overgangsalder så jeg må ha trippel dose av alle andre

Skrevet

vi hører til i d offentlige, st.olav. er så spent på hvor mye vi må ut med, har ikke noe sparte midler nå pga at vi har nettopp kjøpt oss leilighet, å da gikk alt unna.. gulp, dere må ut m mye penger.. hvordan klarer der å spare så mye.. jeg tenker mye på d at vi må komme opp med pengene å.... :/ uff..

Skrevet

I det offentlig efår dere nesten dekke t alt. Alle forsøkene er gratis. det dere må ut med er 15 000 til medisiner tilsammen på alle forsøkene. det som overstiger 15 000 får dere igjen av NAV

Skrevet

vi må betale 1500 kr pr forsøk til st.olav da.. men d er jo ingenting.. ja men man må jo ut med d først sjøl da. uffuff..

Skrevet

ja. Vi lånte 35000 av mine foreldre som vi skal betale tilbake når vi er ferdig med alle forsøkene, da får vi jo medisin pengene tilbake av nav

Skrevet

Blir vell noe sånt på oss å.:):):) greit å ha foreldre som støtter litt opp:)

Skrevet

ja, de øsnker jo å hjelpe så langt så mye. Jeg er av typen som aldri spør etter noe. men da jeg spurte dem om de visste hvordan vi kunne få ordne ett evt. lån i banken, så sa de at vi skulel slippe det. Vi skulle få låne av dem. Så det var jo kjempe fint.

Skrevet

Fatt mot. Prøverør ble faktisk laget for sånne som oss: - med tette eggledere. Fikk samme beskjeden som deg for snart fire år siden og verden gikk nesten under... Jeg hadde i tillegg endo og måtte få fjernet myomer. Nå sitter jeg med en nydelig datter etter IVF og er i gang med søskenforsøk. Jeg ønsker deg lykke til og tror du vil være like heldig som meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...