Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #1 Del Skrevet 17. oktober 2008 Legen sa i dag til meg at norske kvinner er på verdensbasis på topp i bl, i alle dager er det som er galt tenker jeg da ....?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Del Skrevet 17. oktober 2008 Nei, gud veit, dette er mitt 5 svangerskap, og min første bekkenløsning! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-138923714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 18. oktober 2008 #3 Del Skrevet 18. oktober 2008 Aner ikke, innbiller meg uten å vite om det er sikkert at vi er vel ikke noe mindre aktive eller overvektige enn kvinner i f.eks usa, sverige , men kan jo hende. Noen får vel bekkenløsning uasett om de er godt trent også, men for min del så hade je nok ikke hatt så ill hvis jeg var i bedre form. Ble ikke kvitt bekkenløsninga etter sist svangerskap(13mnd siden), trente hos fysio og måtte ha milde øvelser, men rakk ikke å bli så mye bedre før je ble gravid igjen og nå ble det jo tidliger værre. All musklatur som skal holde ting på plass er enten for korte eller for utrente slik at det ikke klarer å holde bekkenent stabilt. Stabilitetsmusklatur er vel kluet hos mange. Kan jo være at vi har fått en anna holdning til sykmld da og at statistikker over sykmld etc er bedre i Norge? Ettersom je var plaget nesten hele svanger skap sist så har je hatt full sykmld nå hele for å få avlasta sånn at det ikke skal bli så mye værre, men har jo blitt det likevel. Men når det gjelder enklete land så er det helt andre kulturer, blant annet(husker ikke hvilket land) hvor de får helt fri fra alt som er av hardt arbeid, løft etc, og det er omreisende kvinner i landsbyer som kommer hjem og masserer og hjelper de gravide. Så kan jo hende det er like mye bekkenplager der i gården, men vil jo da tro at det blir jo ikke registrert på samme måte som i Norge.... men har egentlig ikke peiling på hvorfor norge skulle ligge på toppen, men synes det er rart at Norge kan sammenlignes med hele verden for det kan jo umulig bli riktig? men når det gjelder sverige f.eks så aner je ikke grunnen, det burde vel legen vist da ettersom han visste at vi ligger på topp? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-138926778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 18. oktober 2008 #4 Del Skrevet 18. oktober 2008 Vi er jo generelt mye høyere enn f.eks damene i sør-europa, og vi tramper rundt med elefant-steg i de fornuftige skoene våre, mens damene der tripper forsiktig rundt med museskritt i skjørt og høye hæler. Det er faktisk sånn at skrittlengden vår forverrer bekkenløsningen, jeg har fått beskjed av jordmor om å gå kortere skritt, og det funker! Tror ikke vi har lettere for å sykemelde oss, men arbeidsgivere er ikke flink nok til å tilpasse arbeidssituasjonen når gravide får bekkenplager. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-138928149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magica fra tryll Skrevet 19. oktober 2008 #5 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ja det er jammen et interessant spørsmål. Tenker da på faktorer som: forholdet vårt til kropp/ta vare på oss selv, jobb,-jobbe mest mulig, mye stillesitting, generelt stive i kroppen. Tror vel mer på bare føtter i ulendt terreng enn høye hæler og trange skjørt:) Selv er det som gir meg plager å gå på hardt underlag, sitte for mye danse for lite og "glemme" å gjøre yoga-programmet og tøyningene mine hver dag,-rulle for lite med hoftene,føle meg sensuell, varme bad og sunn mat:) Klem fra snart 5-barns mor. Og ja, jeg har hatt så vondt at jeg ikke kan gå. (Bruker også kiropraktor og akupunktur som "krisehjelp") Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-138933203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NrToKomIJuli Skrevet 20. oktober 2008 #6 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg ville spurt legen hvor i all verdens dager han har det i fra? Få han til å vise til undersøkelser som beviser dette. For jeg vet av undersøkelser i et afrikansk land hvor det ble bevist at 90% av de gravide som hadde bekkenløsningsplager. Og det er ganske mange flere enn i Norge. Men hvis legen din er finsk, så kan jeg jo forstå påstanden hans. For i Finland har de ikke bekkenløsning! De har urovekkende mye lumbago og isjias under svangerskap, men INGEN bekkenløsning. Noen asiatiske damer får ikke bekkenløsning før de kommer til Norge. Hva er det med landet vårt da? Kan det være at grunnen til at de ikke eksisterer i enkelte land, det er at de ikke har begrepet i språket, eller ikke har kunnskap om temaet? Den type påstander som han kommer med ler jeg av. Samme med det at bekkenløsning ikke eksisterte før. Det må liksom være noe galt med oss i dagens generasjon. Noe vi ikke greier eller håndterer riktig. Jobber for mye eller noe sånt. Men jeg tror heller at det ikke ble pratet om. Og min mor, som fikk barn på 60-tallet, hadde husmorvikar etter alle fødselene, og en mor som kom hjem til henne i laaang tid for å hjelpe til etter fødselene. Jeg hadde ingen av delene. Hun fikk være på sykehuset i 7-9 dager etter fødsel, jeg ble kasta ut etter 2 dager. Og når hun fikk besøk, hadde de med mat og greier, jeg må stå for mat og kaker og kaffe og servere selv. Og for ordens skyld, min mor hadde bekkenløsning ved et av svangerskapene... Så hun slapp ikke unna, selv om hun var gravid 'før'. Nei, den slags prat om at vi er værre enn andre må dere ikke ta til dere. Dette er ikke bevist, det er jeg nesten sikker på! Men spør legen din i alvor, og be han bevise det. For det tror jeg ikke han kan. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-138938430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #7 Del Skrevet 23. oktober 2008 kan jo ha noe med att vi norske kvinner er så godt utstyrt med gode hofter!!! eller ikke kansje, er vel ikek akkurat kjent for de brede hoftene våre?? men jeg har hørt det jeg også att vi ligger på topp i BL.. Men det er jo hormoner som gjør att det løsner, dette vet jeg fordi dette er mitt andre sv med BL. Og det har jeg fått pga hormonbehandlig i tidlig sv.. Men jeg skal spørre lege min om dette fordi det er ett inter. spm... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-138963728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #8 Del Skrevet 26. oktober 2008 Norge ligger også på verdenstoppen i sykefravær! Og ja, jeg tror det er en sammenheng her, dessverre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-138981301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fint_Lite Skrevet 20. november 2008 #9 Del Skrevet 20. november 2008 "gammel" tråd men... Hørte på tv'n for litt siden om dette med bekkenløsning og oss i norden som hadde så høye tall...da ble det nevnt klima som en årsak. for damene i sydigere strøk er ikke plaget på samme nivå, de har mindre svangerskaps plager. Vinteren her i norden er jo ikke den beste tiden for mange... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139147891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NrToKomIJuli Skrevet 21. november 2008 #10 Del Skrevet 21. november 2008 Hvis dette er sant, hvorfor er det ikke bekkenløsning i Finland da? Et land som har mye hardere og kaldere klima enn oss? Og hvorfor er det påvist at 90% av gravide i en landsby i Afrika (jeg husker ikke landet, men det kan jeg finne ut) har plagene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139149314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NrToKomIJuli Skrevet 21. november 2008 #11 Del Skrevet 21. november 2008 Og hvorfor er det verdenskonferanse om dette hvert tredje år hvor forskere fra hele verden møtes for å utveksle kunnskap og oppdatere hverandre? I 2007 var det i Barcelona. Hvis dette er et nordisk problem, trenger ikke resten av verden å innvolvere seg, gjør de? Bekkenløsning har INGEN ting med bosted, religion, utseende, vekt, yrke eller fysisk aktivitet å gjøre. Dette treffer helt tilfeldig. Det er topptrente som får det, og det er dårlig trente som får det. Det eneste trening har med dette å gjøre, er at de som er trent kommer seg fortere etter fødselen enn de som ikke er trent. Jeg blir litt satt ut av alle mytene som fortsatt lever om dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139149361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #12 Del Skrevet 22. november 2008 Har også lest det om Finnland. At de ikke har bekkenløsning, men leste samtidig at de har veldig mange flere gravide med Isjas som jo er smerter som sitter samme sted. Det finnes mange måter å tolke tall på, jeg velger å tro at de har bekkenløsning også i Finnland, men at de har andre diagnoser. Har bekkenløsning selv, og trodde på ingen måte at det var det som plagde meg. Trodde jeg hadde helt vanlig vondt i ryggen pga. svak rygg og tunge løft på jobb. Jeg nevnte dette i forbifarten til jordmor, og regnet med at hun ville si at jeg skulle trent før jeg ble gravid og kunne takke meg selv. I stedet sa hun: "det er ikke ryggen du har vondt i, bekkenløsningen sitter her" og trykket tommelen inn i et lite punkt i korsryggen som fikk hele området til å eksplodere i smerte. Så nei, jeg tror absolutt ikke at bekkenløsning er en hvilepute for late gravide i Norge. Men at de kaller det noe annet andre steder og at noen folkeslag er utsatt for nen plager og andre folkeslag er utsatt for andre tror jeg absolutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139155556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NrToKomIJuli Skrevet 22. november 2008 #13 Del Skrevet 22. november 2008 Hei, dette med Finland har jeg prøvd å poengtere lenger oppe. Det at det ikke finnes bekkenløsning i et land, betyr at det er mange som får feil diagnose, og dertil mange som får feil behandling. Og feil behandling for noe slikt kan gjøre vondt værre for mange, og plagene lengre enn nødvendig. Og siden mangel på kunnskap om dette gjør at mange får feil diagnose, så blir det til at det i mange land ikke finnes. At noen folkeslag er plaget med forskjellige ting er jeg helt med på. Den myten jeg vil til livs er at vi norske kvinner er værre enn alle andre. For det går jeg ikke med på! Vi er på fødselstoppen i Europa, samt at vi lever i et veldig likestilt samfunn, sammenlignet med mange, mange andre land. Kan kombinasjonen av dette være at vi har mer problemer enn kvinner i f.eks Italia eller Frankrike? Hvor de får barn eller jobber. Og de som våger seg på begge deler, har ofte mye hjelp fra mormor/farmor, siden disse ofte ikke er yrkesaktive, noe våre mødre er. I mange land er det vanlig med hjelp hjemme (eks au pair... ) når det finnes barn og yrkesaktiv mor i samme hus. Dette vil klart avlaste mor på en måte som ikke er vanlig hos oss. Ennå. Men hvis vi sammenligner oss med andre under helt like forutsetninger, så er vi verken værre eller bedre enn andre. Kommer noen med påstander om dette, vil jeg ha en vitenskaplig undersøkelse som beviser det. Og ikke noe sånt som at 'alle sier det, derfor er det sant'. Hvem er 'alle'?? Jeg blir eitrende forbanna og usedvanlig engasjert når noen påstår at det er et norsk fenomen, eller at det er noe som rammer overvektige (ergo: de kan for det selv), eller utrente (ergo: de kan også for det selv) eller de som går med for lange skritt (de kan i alle fall for det selv) osv osv osv. Vi må slutte å legge skylden på oss selv. Og begynne å være snille med oss selv, for da går alt så utrolig mye bedre! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139156670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma -09, -10 og -12. Skrevet 21. desember 2008 #14 Del Skrevet 21. desember 2008 Må bare dytte litt på denne her, jeg.. Det var bare så UTROLIG godt å lese denne tråden! Jeg får stadig påpekt av fastlegen min at BL er et norsk fenomen, og også syrlig bemerket at vekten min "helt" sikkert har noe å si og at jeg nærmest er skyld i det selv. Jeg er gang på gang blitt bedt om å ta Paracet og vente til det går over, og jeg blir like frustrert hver gang. Nå fikk jeg utrolig lyst å printe ut denne tråden her, og slenge i bordet neste gang jeg skal til min empatiløse lege. Men så tok hun meg ikke alvorlig da jeg fikk blodpropp fra kneet og ned, heller da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139318774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nr 3 :D høygravid <3 Skrevet 27. desember 2008 #15 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg vet ikke hvilken statestik legen din har dette fra, men det jeg vet er at så å si alle ( om ikke alle, så mange), gir gravide diagnose "Bekkenløsning" ved sykmeldinger. I mitt nåværende og 3. svangerskap har jeg virkelig gjort meg fortjent til sykmeldinga mi. På de 2 første fikk jeg det fordi jeg jobber i eldreomsorg og jeg ble ikke omplasert da det begynnte å bli tungt. (jeg vet de er pliktige til det, men....) Så hvis vi skal følge meg, med 3 svangerskap med diagnose BL, og 1 der jeg faktisk hadde det, kan det jo tyde på at 2 av 3 har feil diagnose. Grunnen til at leger er så "flink" til å skrive denne diagnosen, er at den er veldig "godtatt". Det blir ikke stilt spørsmål ved den. Ulempen er jo at det går veldig ut over kvinnene som faktisk HAR bekkenløsning. (ulv, ulv etc...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139336726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snart mor til 3 ;) Skrevet 4. januar 2009 #16 Del Skrevet 4. januar 2009 jeg merker meg flere ting når jeg har bekkenløsning 1)dager jeg er i god form,så vasker jeg mer,gjør mer,for så å bli værre og stivne til etterpå 2) jobbet og presset meg,og ble kjempedårlig når jeg kom hjem,la meg på sofaen og stivnet til 3) var i varmt basseng og gikk opp fra det,og fikk kjempevont,stivnet til 4)var på kafe sammen med venninner,satt lenge,vonde stoler,og skulle gå etterpå,klarte ikke holde følge 5)kaldt ute,grusomt,akkurat som det gjør bekkenet værre Så,kan det ha noe med kulde her nord,høyde,vekt og trening og kanskje at vi er og har vært veldig flink til å jobbe,men har gjort det feil? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139379967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 6. januar 2009 #17 Del Skrevet 6. januar 2009 Har selv hørt at man i ulike land definerer plagene på ulik måte, og at det derfor kalles bekkenløsning ett sted og isjias et annet sted, og at enkelte (eldre, mannlige leger i all hovedsak) sier det er et særnorsk fenomen. Mulig det er det, men det er ikke mindre relevant for det. Bekkenløsning er også hormonelt betinget, og er satt i sammenheng med bruk av hormonpreparater som f.eks. p-piller, og der tenker jeg Norge også ligger på verdenstoppen, så mulig det gir utslag på bekkenløsningsstatistikken av den grunn også. I tillegg skal man ikke se bort fra at det kan være fysiologisk betinget, hvor norske/nordiske kvinner er mer disponert til å få det enn andre. Men jeg holder en knapp på det med hvordan man definerer og setter navn på ting, samt bruk av hormonpreparater. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139388605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #18 Del Skrevet 11. januar 2009 Til anonym som startet denne debatten: synes det rett og slett var ufattelig teit! Mener du å stille spørsmålstegn ved diagnosen og til oss gravide som får denne diagnosen? Jeg forstår ikke helt hvor du vil henne. Men når folk gir uttrykk for at dette er en "hvilepute" for late gravide, blir jeg så rasende, skuffet og ikke minst lei meg! Bekkenløsningen gjør graviditeten til et HELVETE for meg, og jeg er nok ikke alene om å føle det slik. Det er overhode ikke noe hvilepute å være hjemme fra jobb med bekkenløsning. Jeg skulle MYE heller vært frisk og i full jobb. På dårlige dager må jeg til og med ha hjelp til å komme meg på do, hvor morro tror du det egentlig er? Er bare litt over halvveis i svangerskapet, og ikke i stand til å gjøre noenting selv lenger. Det er ikke for ingenting at Landsforening for kvinner med bekkenløsningsplager er tilknyttet Norges Handikapforbund! Bekkenløsning er en ALVORLIG diagnose. Husk, alle har bekkenløsning under svangerskapet, det er det som gjør oss i stand til å føde. Bare enkelte får symptomgivende bekkenløsning Og så er det de som er så heldige som meg, som får bekkenløsning med gangbesvær... Hvis man ikke tar bekkenløsning på alvor, kan man ende opp med et varig handikap resten av livet. Kvinner er blitt sittende i rullestol etter svangerskap. SÅ TENK DERE RIKTIG GODT OM FØR DERE KALLER OSS FOR "LATE GRAVIDE" EN GANG TIL! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139428635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
suseduse Skrevet 14. januar 2009 #19 Del Skrevet 14. januar 2009 faktisk det første legen min diagnotiserte meg med når jeg kom med plagene forrige svangerskap var at det var isjas plager, fikk beskjed om å ta litt paracett og hvile (fikk plager rundt uke 8-9 forrige gang).. smertene ble bare verre og verre og blei til slutt henvist til fysioterapeut rundt uke 20. kom dit og han sa at dette her er bekkenløsning, med gangvansker (legen min var usikker på om det var isjas plager eller bekkenløsning). han sa at det var mere utbredt i norge og sånt pga gangen våres.. som en sa, lange tunge skritt. men også lite hoftebevegelser.. om det stemmer veit jeg ikke.. men at bekkenløsning finnes, DET veit jeg! har nå fått diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom, og veit ikke når jeg vil bli bra av denne sykdommen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139442929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seels Skrevet 20. januar 2009 #20 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg er av sør-europeisk avstamning, slank, passe høy, meget veltrent (latindanser, pilates, yoga), brukte høye hæler og trange skjørt før graviditeten, tripper med små skritt, vrikker på rompa og fikk bekkenløsning med gangvansker uke 5! Slå den. Jeg vet at bekkenløsning er hormonelt utløst, men jeg tror (og understreker tror) at plagene forsterkes av klima. Jeg er dårligst på kalde, sure dager. En annen ting er at det kreves mange ganger mer av en gravid i Norge enn det gjøres i f.eks Frankrike, Spania og Italia. Jeg jobber like mye og tjener like mye som min mann, også som gravid. I et sør-europeiske land er det nok en stor mulighet for at jeg hadde sagt opp jobben og fått hushjelp når jeg ble gravid. Norske gravide kvinner er imponerende! Vær stolt! Rett deg opp (så mye bekkenløsningen tillater) og halt avgårde med viten om at du er en super-kvinne! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139481584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NrToKomIJuli Skrevet 20. januar 2009 #21 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei Seels. Jeg ser du støtter mitt poeng. Nemlig at vi norske kvinner kan ikke sammenlignes med de fleste andre europeiske (eller i hele verden?) gravide kvinner, nettopp grunnet jobb, likestilling osv osv. Skal man ha grunnlag for å si at norske kvinner i værre enn andre, så må det være like forhold i ytre ting som kan påvirke bekkenløsningen. Og det du sier viser at det slettes ikke er rart at vi har det mer, siden vi faktisk jobber mye mer! Nettopp derfor er dette egentlig en helt meningsløs debatt, siden vi ikke har noen å sammenligne oss med. Og det startet med en like meningsløs kommentar fra en lege som åpenbart ikke har gjort hjemmeleksene sine. Men summa-summarum, vi bor i verdens mest likestilte land, og dette, TROR jeg, er en av prisene vi betaler for det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139483206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3..snart3barnsmor..<3 Skrevet 27. januar 2009 #22 Del Skrevet 27. januar 2009 Men det er ikke mange av de som faktisk er sykemeldt for bekkenløsning , som faktisk har bekkenløsning.. Det fikk jeg beskjed om på forrige sv.. Fordi det er så mange leger som har lite kunnskap om temaet og skriver ut sykemld selv om det kanskje bare er rygg-plager!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139534342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akasha79r Skrevet 1. mars 2009 #23 Del Skrevet 1. mars 2009 hei, Norge kaller denne plaggen bekkenløsning, men i mange andre land eksisterer ikke denne termin, de bare kaller det for "Pelvic Pain". Jeg er ikke norsk og hadde aldri hørt terminen "bekkenløsning" før jeg flytta hit, i mitt land er det bare vondt i pelvis og jeg kjenner INGEN som ha vært sykemeldt pga det! vet ikke hvorfor men tror det skjer oftere her, kan det være pga kulden mon tro? at man får mer vondt i leddene pga det? lurer bare... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139727012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #24 Del Skrevet 1. mars 2009 Du er riktig Akasha 79...I mitt land, i Sør Amerika de kaller det for samme "pelvic pain" også.Vi får ingen hjelp og forsetter på jobb som vanlig.Jeg tror Norge er mer åpent i forholde med "bekkenløsning" som kan være veldig smertefull. Jeg hadde "bekkenløsning" før med mitt barnet nummer 2 og var forferdelig, På denne tiden bodde jeg i hjemelandet mitt og det var forferdelig. Nå, i Norge, jeg har begynte med "bekkenløsning" i uke 10 og har fått 50% sykmelding, og jeg er glad for det fordi har vært veldig tungt for meg. Nå, jeg er 19 uker på vei og skal forsetter på 50% sm. Jeg tror Norge er på toppen fordi de kjenner mest om dette problemmet og de behandler sine gravider på en riktig måte (mest av sakene, of course) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138922663-norge-er-i-toppen-i-hele-verden-i-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139729113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå