Gå til innhold

Husk at ultralyd screening egentlig er frivillig!!

Anbefalte innlegg

Ville bare minne på at ultralyden i uke 17-19 egentlig er frivillig.

Vil bare oppmuntre dere til å stole på dere selv dersom stort avvik.

Vær heller vanskelige og påstålige, slik at dere slipper å gå 14 dager over ul termin.

Fortsetter under...

De fleste som er her inne har vel allerede vært på ordinæe UL?

Men du har et poeng. Satt faktisk å diskuterte dette en dag. Mammas første ble født nesten 2 uker over tida. Mens jeg derimot, som er nr.2, ble født for tidlig. For jeg ble født 1 dag før den terminen mamma holdt fast ved, men etter som jeg husker så hadde legent satt ul-terminen nesten 1 måned senere :o

Så der var det relativt stort avvik, ja.

med min lille, så tror jeg ul-terminen er 1 uke for langt ut.

Ja, var det som var poenget mitt, at de fleste har vært på ul, men at de som opplever å få stort avvik mellom terminene faktisk bør bli hørt! (Et argument er jo da at ul er frivillig)

Synes det er rart at flere opplever å ikke "bli hørt" når det gjelder "overtid" når slike avvik oppstår. Spesielt når det er så ulik praksis på hva som er praksis ang. overtid på forskjellige sykehus i Norge.

Jeg personlig har ikke noe avvik denne gangen, og ønsker så langt evt. alle undersøkelser tilsier at det er greit å utsette igangsetting så langt som mulig, men blir provosert når gravide ikke blir hørt i denne sammenhengen.

Har da aldri ment at man ikke skal ta ul! Selvfølgelig skal man det :)

Poenget var bare at hvis det blir stor forskjell og man ikke opplever å bli hørt ang. overtid (når man skal settes i gang), så er det et poeng at ul egentlig er frivillig :)

Dette var et tips fra ei jordmor å bruke som argument.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...