Gå til innhold

Uke 19 og venter ennå på å kjenne..

Anbefalte innlegg

Jeg går og venter og venter, kjenner kun min egen pulsåre som slår gjennom magen. Morkaka ligger foran og jeg er førstegangsfødende, så jeg vet det ikke er unormalt.. men likevel så syns jeg at jeg burde kjenne noe snart.

Noen andre som har erfart å vente lenge på å få kjenne noe?

Fortsetter under...

Hei,

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg er også førstegangsfødende i uke 20. Hadde ikke kjent noe før jeg var på ultralyd denne uken og var derfor litt bekymret. Hadde bare hørt hjertelyden med doppler. Men på ul. fikk jeg se en frisk og aktiv liten gutt som sprellet som bare det.

Stillingen på morkaken kan nok dempe sparkene, i tillegg til at det kan være vanskelig å skille spark fra rumling eller luft i magen. Lykke til videre.

Er 20+ 1 i dag og venter fortsatt... Hos meg ligger morkaken bak, så det kan ta tid! Tror muligens jeg kjente noe i går, men ikke sikker.. Så regner med jeg legger meg på sofaen mange ganger i løpet av helgen for å prøve å kjenne noe.

Får håpe vi alle får noen spark snart da(:

Veldig vanlig å ikke kjenne noe såpass tidlig når man er førstegangsfødende. Det kan også være vanskelig å vite helt hva slags bevegelse man skal kjenne etter.

Jeg er andregangsfødende og kjenner noe nå, men det her vært mest den siste uka (uke 18/19).

En kveld jeg drakk flere glass med cola kjente jeg det ble voldsom aktivitet. Småen ble vel litt gira av sukker og koffein, som det er ellers er lite av for tiden. :-)

Annonse

Helt vanlig å ikkje kjenne noe enda for deg førstegangsfødende. Forrige gang kjente jeg ikkje noe før uke 21 og jeg gikk og å ventet og ventet! Gled deg det kommer. Legg deg ned drikk litt saft eller brus så plutselig en dag kjenner du en liten fiskehale som plasker inni magen! :) e så koselig! Jeg er andregangsfødende no og e i uke 17 og eg har kjent liv siden uke 13! Heilt sykt, trudde ikkje det va mulig å kjenne liv så tidlig, men eg har gjort det. Det e MYE enklere å kjenne liv denne gangen. tror ikkje bare det er fordi man vet hva man skal kjenne etter, men jeg tenker og at siden livmoren har vært utvidet en ganger den "tynnere" eller noen sånt eller en annen grunn for for meg var det iallefall MYE enklere.

Det er noe å glede seg til å kjenne liv første gangen, men det kommer... Jeg tror jeg var i uke 22 eller noe sånt første gangen jeg kjente liv forrige runde - denne gangen har jeg kjent liv så tidlig at jeg nesten har tenkt at det kan ikke være det jeg kjenner...

Så ikke bekymre deg, det kommer plutselig skal du se! :)

Godt å høre at det er flere som venter. Helt sykt å høre dere som føler noe helt fra 13 uker, det må være en fin bekreftelse :)

Her er jeg andregangs i uke 18, og kjenner ingenting enda. Har kun vært på første kontroll hos lege i uke 11, så egentlig vet man jo ikke om det er liv enda da. Men selvfølgelig velger jeg å tro det :) Ultralyd neste uke, det blir spennende!

Men er det vanlig at sparkingen nesten stopper opp i perioder etter at man har begynt å kjenne det? Er 20 + 3 i dag og begynte å kjenne spark ca for halvannen uke siden. Har vært mye spark regelmessig, men nå de siste 2-3 dager har det vært minimalt til ingenting, er dette normalt?!

Vanskelig å si hva som er normalt eller ei, men du kan jo prøve å stimulere ved å drikke noe kalt eller spise noe sukkerholdig for å se om den våkner og spreller litt mer?

Jeg har skjønt at babyen ikke har et fast søvnmønster så tidlig, men at den ofte sover når du er våken og omvendt.

Hei på deg:)

Er ikke unormalt at du ikke kjenner liv enda.

Med førstemann kjente jeg ikke liv før jeg var 23 uker på vei. Men, da kjente jeg det for fullt også. Både innvendig og utvendig i tillegg til at magen beveget seg:):):)

Annonse

Heisann!

Jeg kjente liv med første mann rundt 18 uker. Ca uke 16 med nr 2 og nå med nr 3 kjente jeg det ved 13 uker! Nå er jeg snart 20 uker og kjenner fortsatt bare svake bevegelser, og det er først nå at jeg kjenner noe hver dag!

Ungene er jo også veldig forskjellige inni magen, noen veldig aktive og noen veldig rolige. Du skal ikke bekymre deg unødig. Det vil aller helst gå bra for de aller fleste, iallefall når en har kommet så langt i svangerskapet.

Og en trøst om en kan kalle det det: når du er 35 uker på vei, stor og diger og plages av vonde spark om nettene, eller spark på blæra slik at du må på do hele tiden, kommer du til å savne den "rolige perioden" av svangerskapet :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...