Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Ovnen vår har tatt kvelden, og den er 10 år gammal, så da er det like greit å kjøpe ny. Men, hva er forskjellen på disse to? Noen som vet?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Vet ikke helt, men med induksjon må pannene være av en egen type for å fungere, det må være minuset. Men positivt så koker vannet på ett sekund og platene blir ikke varme med mindre panna står oppå. Jeg var borti sorten gjennom jobb engang, og jeg sverger: ryker gammelholken så blir det induksjon her. Keramisk er helt ok, men det går tregt i forhold. Veldig tregt.
Curry Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Induksjon har magnetisk oppvarming. det vil si at kjelene du bruker må være magnetiske (test med en magnet, henger den fast kan kjelen brukes). Raskere oppvarming enn keramisk topp, bruker mindre energi, ingen ting brenner seg fast på platetoppen hvis det koker over. også barnesikkert, du får ikke brannskader om du tar på en induksjonsplate. Elsker induksjon, kommer aldri til å bytte tilbake til vanlig keramisk.
Petrine C",) Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Anbefaler deg induksjon!! Kjempe fornøyd med vår, går mye fortere å lage mat på den og virker ikke uten at det står en magnet kjele på (barnevennlig)
Odine! Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Henger meg på denne anbefalinga. Induksjonstopp er topp! Det går mye raskere enn med andre plater, og når det er fare for at ting skal koke over, så trenger man ikke fjerne gryta fra plata. Det holder å skru ned, så roer det seg i gryta med ei gang. Veldig mange gryter og panner går til induksjonstopp, vi måtte bare kvitte oss med en ting (som svigerforeldrene mine har stor glede av nå), og de er ikke noe dyrere enn andre gryter.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2008 Okei, takk for svar! Vi har en del kjeler og stekepanner fra Ikea, og jeg kan aldri tenke meg at de funker på induksjonstopp..?!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Ta en kjøleskapmagnet og se om den sitter fast under kjelen. Gjør den det så funker den på induksjon.
It's all about me Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har bare kjeller og stekepanner fra IKEA OG induksjonstopp. De fungerer så bra atte.
agent007 Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Joda - mange av Ikea sine kjeler går til induksjonstopp. Jeg har stort sett bare Ikea sine kjeler.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2008 Supert! Da er det kanskje håp...
It's all about me Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 Ja for du må ikke på noen måte ende med å kjøpe noe annet enn indiksjon. Du aner ikke hvor genialt det er før du har prøvd. Jeg var imot å bruke ekstra penger på det og på nye kjeler, men nå er jeg frelst, er helt jævlig å lage mat på noe annet nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå