joplaya Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Bebien har hvitt belegg på tungen, og litt på leppene..Kan dette være sopp? spiser fint, og jeg er ikke sår eller noe..Hun har hatt dette lenge nå..
Chiara Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Heisann Du sier ikke så mye om hvor gammel bebien din er. Det er vanlig at de aller minste utvikler soppinfeksjon pga umodent immunforsvar, ofte går disse infeksjonene over av seg selv. Hvis du tar en liten kompress med lunkent vann, prøver å vaske bort belegget, og tungen/slimhinnene fremdeles er hvite - da har nok gutten eller jenten din sopp/trøske. Min gutt har trolig hatt dette helt fra fødselen, da jeg har vært veldig rød og sår. Begge behandles nå med Mycostatin og det tar lang tid å bli bra.Vi smører enda, ganen hans er fremdeles hvit og jeg er sår. Anbefaler deg å ta deg en tur til legen og la han titte i munnen til barnet ditt. Viktig at du også får behandling, selv om du ikke er sår. Lykke til. Godt at barnet ditt er rolig og fint.. men det kan snu om infeksjonen ikke blir behandlet, selv om soppinfeksjon ikke er av det mest harmfulle. Hilsen mamma til gutt på 11 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå