Gå til innhold

Dagsoving har plutselig blitt et helv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er snart 8 mnd. Han har vært så grei å legge på dagtid, men nå er det helt umulig:o( Han er tydelig trøtt, men nekter å sove. Hyler uavbrutt helt til vi ikke orker å høre på ham mer. Så tar vi ham opp igjen, prøver å legge ham etter en stund igjen og han hyler -slik går dagen! Blir sprø her!! Hva f. er galt? Han våkner mange ganger i løpet av natten også.. Noen som har peil på hva som er galt, og/ eller har noen gode råd? Veldig sliten mor nå:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ahh, sånn er min også, og han er 9 mnd! Skjønner ikke selv, men leste et sted på nettet at dette er en fase de er i, i denne tiden. De vil utforske verden, og har derfor ikke "tid" til å sove :P Leste nå jeg hvertfall ;) Blir litt sprø selv! ;P

Skrevet

Men mi sover om natta da... Max en gang om dagen ;P

Skrevet

Har ikke noen løsning men vil fortelle at vi strever med det samme. Gutten her er straks 7 mndr. Han nekter å sove på dagtid, og ingen av de gamle "triksene" fungerer lenger, hverken pupp eller trilling eller noe. Han også hyler og skriker, men blir blid med en gang han blir plukket opp. Har også begynt å våkne mer om natten. Han har sovet natten igjennom ganske lenge nå. Og så har puppen blitt veldig lite populær. Må overtales til å amme...

Skjønner ingeting. Tenner? Mageknip? Tidlig trassalder? :)

Skrevet

Huff, det hørtes ikke noe moro ut.

Det med at han ikke vil sove,det kan ikke ha noe med at han er redd for å bli adskilt fra dere? At han tror at dere blir borte. De har en slik periode....

Kan det være tenner inni bildet? det at han våkner flere ganger om natta?

Jenta vår har og så begynt å våkne flere ganger om natta, gir vi henne smokken sovner hun igjen. hun er 6 1/2 mnd....

Ønsker dere lykke til videre og håper at det løser seg for dere snart, det er så slitsomt når de ikke vil sove, det vet jeg alt om.....

Skrevet

Dersom dere går tur om dagen,sover barnet da?

Sover barnet i senga eller i vogna...har hørt av venniner at ungene dem har blitt forvirret og sove dårlig dersom de har blitt lagt i senga natt og dag...

Hvet ikke så mye om det,men en tanke dersom dere prøver ut alt:=)

Skrevet

Det var akkurat som å høre meg selv! Vi har det nøyaktig på samme måte, holder på å bli sprø. Er så utrolig sliten! Skjønner ikke hva som feiler henne, hun har fått en tann, og det kjennes ut som om det er flere på vei, men hun var ikke like hysterisk når den første kom. Stakkars lille jenten min, hun er jo så trøtt, men klarer ikke sove! Hyler til hun brekker seg, og da kan jeg jo liksom ikke bare ignorere henne synes jeg! Håper noen har gode råd!!

Skrevet

Vår gutt er snart ti mnd, og skriker voldsomt når han skal legges på kvelden. Helsesøster anbefalte å gå inn til han med korte mellomrom, legge han ned og gå ut igjen. Men nå har vi gjort det flere uker, og det hjelper ikke. Det enesten som skjer, er jo at han sovner av utmattelse stakkar. Så det har blitt til at vi har gått mere inn til han, og ikke latt han skrike så mye. Sitter attme sengen hans og stryker på han... Har også tenkt at dette kan skyldes seperasjonsangst som de kan ha i denne perioden. På dagtid sover han to lurer ute i vogna, vil ikke sove i senga og det er helt greit. Fint med frisk luft. Noen som har tips til hva man skal gjøre for å få han til å roe ned i senga si på kvelden? Eller må man kanskje sitte med han så han sovner "trygt og godt"? I forhold til hovedinnlegg så kan det jo være at han ikke trenger den luren...? Tror også at de ikke bør bli for trøtt, da blir de jo også oppspilte... Du får bare prøve deg fram, kanskje hvis du er ute å trille tur med han, men ikke legger han ned, men lar han sitte å se til han blir trett og sovner?? Ikke vet jeg, barn er jo så forskjellige. Lykke til:)

Skrevet

Ynnskyld meg men... HIMMEL SÅ DEILIG AT DET ER FLERE SOM HAR DET SÅNN!

Holder på å bli tullete! Den første luren går smertefritt, legger seg halv 10, og våkner ca 11. Så i 1-2 tiden er han kjempetrøtt og ditto grinete, men ikke snakk om at han skal sove! Vræler om jeg prøver å legge han, vræler på matta, å bli lekt med er ok en liten stund, men så er det på'an igjen. Og på fanget makker og vrir han seg alle veier så det er òg helt håpløst.

Fikk ( faktisk ) lagt han nå, men ellers har jeg ikke fått han til å roe seg i senga før i halv4-4 tiden.

Så utrolig slitsomt..

Skrevet

7 mnd foresten..

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Godt bare å høre at en ikke er alene også;o) Har tenkt tanken på at han ikke trenger mer enn en lur på dagen, men synes det er litt tidlig kanskje...? Hjelper noen ganger å gå tur, det virker helt tilfeldig:(

Skrevet

vi har det sånn vi og. den siste uka har han brått gått fra å sove 3 lurer til 2, og de to lurene er ihvertfall ikke mer enn på 1 time hver. høres kanskje mye ut. men gjennomsnittlig sover han kanskje 1.5 timer tilsammen i løpet av dagen, hvor han for litt sia hvertfall sov en time lenger.

han kan finne på å hylgrine når vi legger han, selv om han er tydelig trøtt. før pleide han å våkne rundt 07, for så å ville sove igjen rundt 08-09. nå kan det fort gå flere timer før han får sovet igjen.

soving i vogn skjer sjeldent lenger. han har ikke interesse av å sitte/ligge i vogna noe særlig.. vil heller opp hehe. så tur er ikke noe moro lenger. i bilen har han fått nytt sete og han KAN jo sovne i det, men virker som han ikke syns det er like bra som det forrige.

virker som han er i en slags "trassalder", som noen andre har nevnt. han er jo blid som en sol bare vi plukker han opp fra senga!

i tillegg våkner han ofte på nattan, selv om det bare er å dytte inn smokken igjen som regel. så vi er ganske slitne om dagen. får håpe det gir seg snart. han har hatt sånne "perioder" med litt tull ved legging osv, men som regel har han hatt fine rutiner og lite tull allerede fra 3 mnd alder.

han er forresten snart 10 mnd

Skrevet

Gutten min er 3 1/2 mnd og sliter med det samme. Spesielt nettene er blitt et slit. Våkner ørten ganger natten gjennom! Har lurt en stund på om jeg har for lite mat men har funnet ut at det mest er tennene som plager han. Nå viser han tydelig at han rett og slett klør seg i hel! Sutrer og er helt desperat hele dagene også. Det er ikke det som plager hos dere også da? Samtidig tror jeg nok den store gutten min snart begynner og bli klar for litt grøt også. Har rett og slett ikke nok til og dekke behovet hans nå som han er blitt så stor og krever mer.. Men vil jo vente til han er 4 mnd hvertfall..

Lurer litt på hvor lenge denne intense kløingen skal holde på jeg.. til alle tennene er på plass?! Stakkars lille gullen min..:(

Håper det blir bedre hos dere også etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...