Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken barneforsikring har dere? tulla har blitt 4 mnd no og på tide at jeg ordner forsikring til henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har total forsikring igjennom VESTA på poden vår.

Den dekker mere eller mindere alt.Og koster omlag 1000 kroner i året.

Det du burde gjøre er og sjekke rundt med de diverse selskapene...pris,hva den dekker osv.

Det er veldig forskjell.

Vi sjekker overalt og fant ut at vesta passet oss.Den har gode utbetalinger og betingelser + tilleggs forsikringer.

Skrevet

Det viktigst er vel at hun er dekket med alt av lån osv dersom du/dere dør. Slik at hun ikke sitter igjen med gjeld. Det hun trenger er uføre ol forsikring. Det er liten vits å betale for forsikring ved dødsfall ettersom hun ikke gir noe inntekt, så vil heller ikke det påvirke økonomien.

Beklager, lite hyggelig tema, men viktig å tenkte på.

Skrevet

vi har opprettet barnastryghetskonto på posten. Det vil si at barnetryggd pengene kommer inn på denn kontoen og da er han forsikret opp til han er 18år. Dette er en gratis konto og disponere og man kan ta ut pengene når man vil om man ønsker det har ikke noe å si på forsikringen. Det eneste de krever er at barnetrygden kommer inn dit=0)

Jeg og samboer forsikret hverandre første gang vi kjøpt hus,slik at skulle en av oss bli ufør eller dø så blir den andre gjeldsfri. Er ikke sikker på hvilket forsikrings selskap det er for det ordnet banken for oss for en 3-4 årsiden

Skrevet

Sjekk ut barnas trygghetskonto i postbanken. Den har vi på begge jentene.

Skrevet

Vil bare kommentere litt i forhold til barnas trygghetskonto i posten.

Hvis man skal spare barnetrygden, så lønner det seg heller å spare den i en bank som gir høyere rente fra første krone istedet for å ha den kontoen i posten.

Feks Glitnis sparekonto har vi hele 7,5 % rente fra første krone og i renter etterhvert blir det MYE mer enn 1000kr i året som en barneforsikring ca koster. Renta i posten er nemlig langt i fra like bra som feks Glitnir eller Skandiabanken (sjekk sparekontoer på dinepenger.no).

...når man først skulle være økonimisk så måtte jeg bare skrive dette;-)

Skrevet

Inne på dinside.no har det vært flere artikler som har omhandlet nødvendigheten av barneforsikring. Mye bra argumentasjon der. Vi endte likevel med å skaffe forsikring til den lille. Ellers er det ikke dumt å spare barnetrygden på en egen konto. Så vidt jeg husker er et argument mot barneforsikring, (når det kommer til utbetalinger på medisinsk invaliditet) er det nå å si umulig å få et barn erkært medisinsk invalid, om man alikevel skulle få det er det da nesten umulig å få 100% dekningsrgrad. Om man så har komt seg forbi de to første hinderene og får utbetalt en større summ, er det overformynderiet som har siste ordet når man evt vil bruke disse pengene. (for når barnet oppnår en viss formue blir overformynderiet koblet inn) Så da vil pengene være "låst" til barnet blir 18, og man får dermed ikke nyte godt av forsikringen før dette.

Grunnen til at vi likevel tegnet en forsikring var med tanke på uførhet. Om det skulle skje noe i barndommen som gjør at gutten blir uføre, vil han få utbetalt penger fra han bli 18 (og fram til pensjonsalder mener jeg å huske). Men dette er en avveining man må ta. Om man sparer barnetrygden blir det et bra beløp til poden blir 18. Om man skulle være så uheldig at det skjer noe med den lille før det, har man iallefall noe... Ellers blir det jo en fin startkapital når de håpefulle flytter hjemme fra.

Ble litt langt dette, får lese det de som gidder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...