lille oscar + bebis Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 jeg brukte flekkfjerningsmiddel, såg etterpå det ikke skulle brukes på ull. anyway- gikk ikke vekk... hva gjør dere?
LilleBanan blir storebror Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Dette lurer jeg også på. Har en kjempe fin ullbody som for tiden er ubrukelig....
anette&tutta mari :) Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Alt som har fått bæsj på seg kan legges i sola. Trenger ikke legge de ute, men bare legg de f.eks i vinduskarmen hvor sola skinner et par timer i løpet av dagen! Funker på bleier og bodyer i allefall!
blockarella Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg gnir flekken inn med zalo, før jeg vasker plagget i vaskemaskinen - funker som en drøm på mine ullbodyer ihvertfall. Og på vanlige bomullsplagg... :-) Billig og greit!
JordbærMamma Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Har også funnet ut at det er lurt å skylle av ullplaggene i vasken på badet med en gang en oppdager bæsjen, da går det lettere av i vask. Fins flekkfjerner for ull (feks på www.nostebarn.no) (Gnir du inn med zalo så pass på å skyll igjen ellers vil alle ullklærne bli vaska i zalo og det er ikke så bra for ullfibrene i lengden. Har en allergiske unger er zalo ofte noe en reagerer på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå