♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Hei! Det er så mange lister her inne, og ingen er like, men stemmer det at du er GRAVID????? I så fall; GRATULERER!!! Jeg husker deg godt inne fra "Over 35 og prøver", så jeg håper jeg leste rett at du er gravid! Hvis så er tilfellet, kan du dele dine IVF erfaringer med meg? Jeg skal ha mitt første forsøk i slutten av november (begynner å spraye i slutten av oktober), og tar i mot ALLE råd med takk! Gjerne også om hvilkene endringer som ble gjort mellom 1. og 2. forsøk!!!! Jeg har i likhet med deg 2 barn fra før (naturlig vis), men har strevd i 29-30 pp uten resultat... Håper å høre fra deg og at du bare har SUPRE nyheter! Klem
Cmoi Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Her er jeg:) Så hyggelig å se at det er gammle kjente her, eller hadde jo håpet at alle var flyttet ut fra slike sider, men vi er ikke alle så heldige. Er vel ikke bruker av denne siden lengre, for det stemmer faktisk vi er gravid:))))) Sneket meg over på gravid i moden alder og gravide slitere, men må titte immom for å se hvordan det går med alle her også. Etter å ha holdt på i 2 år og 5mnd med 1 SA startet heldigvis medisinering til IVF. Første uttak i midten av mai fikk vi ut 9 egg(har bare 1 eggstokk) totalt overlevde 4, så vi fikk 1 inn og 3 på frys. Levde som normalt, men fikk mens på dag 12 og sorgen var tung. Valgte å prøve 1 frys i juli, som også endte i sorg. Fikk selv bestemme om vi ville bruk flere frys eller om vi ville ha ny runde, og vi gikk for ny. 23 aug ut 9 egg, overlevde 4 hvorav 2 ble frosset og 2 satt inn:)) Teste på dag 12, svak pos:) og ny test igjen på dag 14 og kjempe pos:)) Endelig, vi er så lykkelige. Er nå 5+1 og i stor form. Venter bare på UL i uke 45. Kanskje er det 2 bankende hjerter:) Gjorde ikke noe spes annerledes fra 1,2 eller 3 gang. Tror nok selv at det kanskje er fordi det er 2 egg at vi var så heldige.Eller så var det bare vår tur nå. Hadde ikke dette gått ville vi gått for ny runde igjen og spart opp fryseegg, de blir tross alt ikke gamlere. Må nok krype til korset å si at jeg har vært røyker i mange år, og har røkt litt helt frem til innsett ved begge de 2 første gangene. Og når det dagikk galt så røkte jeg igjen. Denne gangen klarte jeg å legge røyken helt vekk 2 uker før innsett, og ikke rørt den etterpå. Kanskje har det en medvirkende årsak????? Blodgjennomstrømning i livmor blir jo ikke bedre av røyk.Skjemmes av at jeg ikke var sterk nok i starten, men er veldig stolt av at jeg klarte det nå. Håper så indelig at det nå er din tur, det fortjener du virkelig. Hold meg oppdatert:) KLEM OG BABYSTØV SENDES DEG:)))) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2008 Så fantastisk at du ER gravid - G
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Tja, her ble innlegget lagret lenge før jeg ble ferdig - G R A T U L E R E R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det må jo bare være en SÅ fantastisk følelse å endelig være gravid!!!! Gleder meg til å høre om din første UL - spennende om det er to der inne :-)! Synes det er helt FANTASTISK at du har klart å holde deg unna røyken - jeg har troen på at det hjalp deg, ja. Har hørt og skjønt at det er helt for jævlig vanskelig å slutte, så ALL ære til deg!!! Du fortjener virkelig belønningen som kommer om under 8 måneder :-)! Hvilkene hormoner fikk du etter egginsett? Jeg tror noe av hemmeligheten også ligger her for oss "oldiser".... Jeg skal smugtitte på deg inne på "Gravid i moden alder" og håper jeg kan slå følge en gang i midten av desember... Klem
Cmoi Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Hei igjen. Jeg brukte Crinone ved begge ferske forsøk, og en annen på frys. De har faste prosedyrer på St Olavs. Mye kliss med Crinone synes jeg, men det var no den jeg fikk. Tvi tvi til deg:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå