Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han man bruke nikotin plaster? Tyggis over en ukes tid? Jeg vil så gjerne slutte!! Og klarer det ikke uten hjelp...

Veldig takknemlig for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler det ikke, pga. at nikotinet får blodårene til å trekke seg sammen. Iflg. JM har også fosteret nikotin i systemet mye lengre enn mor. Når man røyker, så fortrenger CO2'en oksygenet i blodet. Så det er verre.

Jeg har brukt nikotintyggis for å klare å kutte røyken. Uten den hadde jeg seriøst ikke klart det, og både JM og lege har vært enige om at det er bedre at jeg tygger nikotintyggis enn at jeg røyker. Men at jeg skulle prøve å ta så få som mulig. I starten klarte jeg ikke ha fokus på det, bare at jeg for alt i verden skulle klare å la være og røyke....

Vet ikke hva som er best/verst av plaster og tyggis. Men plasteret tilfører nikotin jevnt, mens tyggisen tilfører nikotin når man føler at man trenger det. Derfor valgte jeg det. Kunne ta en tyggis istedet for røyk når jeg kjente "trangen".

Brukte den tyggisen med 4 mg i starten, og gikk over til 2 mg senere.

Er så lei av å slite med denne dritten her, og er så glad for at jeg nå endelig har klart å finne roen såpass at jeg ikke trenger røyk lengre. Håper bare at det varer livet ut! Nå driver jeg og skal trappe ned på tyggisen også.. Kan jo ikke fortsette i det uendelige..

Få høre hvordan det går da....

Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve tyggis. :-)

Du er flink som har klart det!

Skrevet

Takk, selv om jeg ikke akkurat føler meg på trygg grunn... Det kommer nok til å gå en stund før jeg tør si at jeg virkelig har klart det.

Akkurat nå er jeg bare mest opptatt av at jeg vil kutte ut nikotintyggisen. Har brukt den ganske lenge, jeg da, så bare MÅ kutte den også. Hadde ikke klart å kutte røyken uten tyggis, men nå er det på tide å ta det litt videre..

Og så leste jeg idag på sidene for Landsforeningen uventet barnedød, at bruk av nikotinplaster gir større fare for fosterskade, da det faktisk er farligere enn røyk.. Dette fordi plasteret avgir nikotin jevnlig. Står ingenting om tyggisen.

Vil fortsatt høre hvordan det går med deg videre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...