BabyAug Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Hei! Jenta vår på 6,5 mnd har et acta graco babysete fra 0-13 kg. Men det er jo altfor korte belter når man har på vinterdresser. Så må nok kjøpe et nytt. Ho veier 8kg er det da dumt å kjøpe de som er fra 9kg. Enten må jeg det eller så må ho ha på mindre klær. Er det noen som har noen tips til hvilket sete jeg burde kjøpe? Vært å titta å var vel enten acta graco sitt eller be safe sitt det står mellom? Er ikke så fornøyd med acta graco bilsete. Blir for teit når det er for lite til en normal 6mnd. Og i tillegg setter det beltet seg fast hver gang jeg strammer det. Men det fra 9 kg så fint ut, så vil gjerne høre erfaringer?
2 hjertegull :) Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Hei du Vi har nettopp kjøpt nytt sete, av samme grunn som deg.. Selene var jo altfor korte! Nå er riktignok Mia en "stor normal" baby på snart 8 mnd.. Vi hadde også acta graco.. Vi kjøpte nytt acta graco sete.. cosmic comfort.. veldig vanskelig å montere, men utrolig fint, og Mia satt veldig godt i det.. Alderen spiller ingen rolle når det kommer til nytt sete.. Det er bare "gjennomsnittet" på en måte.. Det er vekten som betyr noe.. En annen ting som er anbefalt er at de kan sette seg opp selv før du bytter fra vektklasse 0 til vektklasse 1.. Dette kan Mia, derfor byttet vi.. Lykke til med valget ditt.. Som sagt er vi veldig fornøyde med vårt nye sete..
mai mammaen til to Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 jeg ville byttet.. vi kommer til å bytte snart. mini er 5 mnd nå.. begynner å bli litt trangt for han og.... han skal over i et besafe izi combie eller noe i den dur.. har det sete til storesøsteren på 2.5 år og. hun har brukt det siden hun var 7 mnd... sitter bakover enda da.. så lenge det er et bakovervendt sete så er dem stortsett fra 0 kg... det er i allefall de vi har... fa 0-18 kg...
BabyAug Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2008 ok da bør jeg nok kjøpe et nytt. Ho sitter ikke selv enda men hvis jeg har det bakovervendt kan hun vel ligge i det på en måte. Hvordan bil har dere? Vi har en ford focus og setene er ganske runde, ikke 90 grader liksom. Derfor har ikke det babysete sitti så bra. Vet dere hvordan deres seter sitter i forhold til hvordan setene i bilen deres er?
2 hjertegull :) Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Du har jo seter fra 0-13 kg, fra 9-18 kg, fra 0-18 kg, fra 9-25 kg.. De bør ligge så mye som mulig frem til de kan sette seg opp selv var det jeg mente.. Kom kanskje litt feil ut Det er viktig ja, på grunn av nakken til babyen, at de sitter bakovervendt.. Tenker med gru på de som kræsjer med forovervendt baby.. Hodet er så tungt, og nakken tåler det ikke.. Acta Graco Cosmic Comfort har sånt snurrehjul som du endrer sittestillingen med.. Foreløbig har vi den så liggende som mulig.. Det har også veeeeldig gode nakkestøtter, som kan tas bort når babyen blir større, som sikrer ved en evt sidekollisjon.. Skikkelig reklame fra min side her, hehe
Prinsessemamma x 2 Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Vi har også ford Fous (stasjonsvogn) og skal kjøpe Besafe sitt
081013 Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 tips til deg som har ford focus. MOnter setet i midten bak. vi har montert det både bak pasasjersetet og i midten bak. Erfarte at det ble lite plass til beina til pasasjeren når det sto bak pasasjersetet, mens hvis det sto i midten ble det betydelig bedre plass. Greit å vite siden det tar en stund å montere setet
ny_mor Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Vi skal ha Besafe izi Combi setet. Det virker som det mest solide og trygge setet, pluss at det har vært testvinner i den store barnestoltesten da de var med der.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Vi har kjøpt besafe izi combi til gutten vår. Han sitter ikke selv men vi har setet bakovervendt og da kan det brukes fra første stund. Lillegutt kom litt høyere opp i bilen nå og det var stor stas å få se skikkelig ut vinduet. en biltur på 5 timer gikk uten noe som helst problem!! Et lite tips er å be selgeren om å prøvemontere setet i din bil for å se at det passer inn. Vi kjøpte vårt på Bilextra og der betalte vi 2979,- for setet.
tuppa81 Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 Må nok "ta" deg litt der gitt. maxicosi priorifix kom best ut i den nyeste testen.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 Vi har kjøpt BeSafe Izi combi, og er vedlig fornøyde
trude lutt Skrevet 17. oktober 2008 #13 Skrevet 17. oktober 2008 Bare prøv det i bilen før dere kjøper det. Vi gjorde tabben med å ikke gjøre det. Kjøpte besafe izi combi, og det er veldig bratt i vår bil. Heldigvis passer storesøster det setet enda, sånn at vi kan kjøpe nytt til lillesøster. Hadde egentlig tenkt å bruke izi combi til lillesøster, men har lyst på et nytt som ikke er så bratt. Storesøster kan få beholde setet sitt siden hun klarer å sitte i det. Så sjekk åssen det er i bilen før dere bestemmer dere.
trude lutt Skrevet 17. oktober 2008 #14 Skrevet 17. oktober 2008 Forresten så kan dere kanskje heller ha en sånn pose til bilstolen, sånn at barnet ikke trenger å ha så mye klær på seg. Vi har en sånn pose som tulla sitter oppi, og da knepper vi selene oppi posen. Da trenger hun ikke ha tykk dress under selene, bare en tynn ullbukse og jakke. Det fungerer utmerket. Så lenge hun ikke skal opp ute da....
Slæsh84 Skrevet 17. oktober 2008 #15 Skrevet 17. oktober 2008 BRITAX MULTI-TECH Ganske nytt,kommer godt ut i tester,tilbud på barnas hus nå. Det er fra 9kg-25kg å en forandrer på det så de kan sitte lenger forovervendt etterpå(er da oover 4år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå