LadyBlackJack Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Har en sønn på 3 uker som ennå ikke fikser dette med å suge på puppen,så i påvente på at han skal skjønne tegningen pumper jeg meg og gir ham på flaske. Nå drikker han ca 1 dl pr måltid,får mat hver 3 time om dagen og 1-2 måltider om natten. Er dette nok??
Margrethe:-) Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 hem vanskelig å si.. babyene skal spise ca 15 % av kroppsvekten sin med mme i hvertfall.. Jeg gikk og veide en del i begynnelsen for å se om hun la på seg eller ikke ,det viser jo om barna får nok mat..
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Bare en liten ting litt på siden av tema altså ;-) Har du prøvd å gi ham pupp med brystskjold utenpå? Det ble "redningen" for meg. Min gutt er også tre uker. Litt mer søl med det skjoldet enn uten, men allikevel enklere enn å bruke flaske:-)
LadyBlackJack Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2008 jepp,har prøvs det,og det funket veldig fint for han,værre med meg. Han sugde brystvorten lang og skjev og det gjorde så vondt at etter 2 dager måtte jeg gi opp.. Men går på ammepoliklinikk 1 gang i uken og får god hjelp,regner med det bare er et spørsmål om tid før han er stor nok og suger skikkelig. Suger din bra nå,el bruker du skjold ennå?
mastermind Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Skjold ble redningen her også. Vi brukte medela sitt til å begynne med for det har mindre pupp, så avent etter en stund. Vi bruker det ennå selv om hun er 6 mnd, fungerer så greit. Hun kan suge selv nå, så ammer uten innimellom, men hun suger så kraftig at jeg holder på å svime av. Blir litt sjokk når en er vant til skjold. Lindrer litt for tenner også=) Her var det vel en kombinasjon at hun var for svak og brystet for stort. Hun glepper taket ennå. BLir sinna...
ChellBell - har født! Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Min bebis som er 7 dager gammel får 50 ml hver 3. time og 1 gang om natten, hvis det hjelper deg noe
cecrc Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Min fikk det samme som din når han var 3 uker, nå er han 4 uker og tar mellom 100 og 150ml hver gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå