Gå til innhold

hvor mye mm pr måltid ved 3 ukers alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 3 uker som ennå ikke fikser dette med å suge på puppen,så i påvente på at han skal skjønne tegningen pumper jeg meg og gir ham på flaske. Nå drikker han ca 1 dl pr måltid,får mat hver 3 time om dagen og 1-2 måltider om natten. Er dette nok??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hem vanskelig å si.. babyene skal spise ca 15 % av kroppsvekten sin med mme i hvertfall..

Jeg gikk og veide en del i begynnelsen for å se om hun la på seg eller ikke ,det viser jo om barna får nok mat..

Skrevet

Bare en liten ting litt på siden av tema altså ;-) Har du prøvd å gi ham pupp med brystskjold utenpå? Det ble "redningen" for meg. Min gutt er også tre uker. Litt mer søl med det skjoldet enn uten, men allikevel enklere enn å bruke flaske:-)

Skrevet

jepp,har prøvs det,og det funket veldig fint for han,værre med meg. :(

Han sugde brystvorten lang og skjev og det gjorde så vondt at etter 2 dager måtte jeg gi opp..

Men går på ammepoliklinikk 1 gang i uken og får god hjelp,regner med det bare er et spørsmål om tid før han er stor nok og suger skikkelig.

:)

Suger din bra nå,el bruker du skjold ennå?

Skrevet

Skjold ble redningen her også. Vi brukte medela sitt til å begynne med for det har mindre pupp, så avent etter en stund. Vi bruker det ennå selv om hun er 6 mnd, fungerer så greit. Hun kan suge selv nå, så ammer uten innimellom, men hun suger så kraftig at jeg holder på å svime av. Blir litt sjokk når en er vant til skjold. Lindrer litt for tenner også=) Her var det vel en kombinasjon at hun var for svak og brystet for stort. Hun glepper taket ennå. BLir sinna...

Skrevet

Min bebis som er 7 dager gammel får 50 ml hver 3. time og 1 gang om natten, hvis det hjelper deg noe :)

Skrevet

Min fikk det samme som din når han var 3 uker, nå er han 4 uker og tar mellom 100 og 150ml hver gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...