Gå til innhold

blemmer på tunga+feber.. noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble oppringt av bhg idag, da sønnen min hadde 39,1 i feber. dro hjem å han sovnet rimelig fort, sov i flere timer. hatt feber i ettermiddag også, å har samtidig merket små blemmer på tungen hans. han gir klart uttrykk for at dette er vondt. også tidligere i uken har han sutret over smerte i munnen, men har ikke sett noe. han er 19 måneder. skal ta han med til lege imorgen, men noen som kjenner igjen dette å vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det kan kanskje være munn-hånd- og fotsyke? Vi hadde det på eldstemann i fjor høst. Kan også få litt blemmer inne i hendene, under føttene, og utslett i bleieområdet. Men trenger ikke få alt dette i tillegg, da...

Skrevet

Det kan også være vannkopper, det kan man få i munn og hals...

Skrevet

takk for svar.. håper legen kan konstantere noe imorgen. han er så å si aldri syk..men nå er det tydelig at allmenn tilstanden hans ikke er på topp. stakkars gull.. får så vondt av han.. :(

Skrevet

Kan være sopp, da lukter det samtidig vondt

Skrevet

fant ingen info om sykdommen på pasienthåndboka jeg.. ? :P brukte linken du sendte, men...

Skrevet

hmmm... gå inn på søkefeltet og skriv Hånd-, fot- og munnsykdom, da kommer det nok opp:)

Skrevet

der ja :) takk skal du ha.. :) spent på om det er dette.. kun blemmer/prikker på tunga enda, + at jeg så en blemme på innsiden av overleppa. får sjekke opp hos legen imorgen..

Skrevet

begge mine to små hadde det for ca 1 mnd sia... Største på 2 år va hardt angrepet,hadde blemmer under føttene,inni hånda å MASSE i munnen,legen sir at det e veeeldig smertefullt å ha i munnen,det svir å e nesten som brannsår. De mest smertefulle dagene e de 3-4 første dagene.. Det tok ca 1 uke så va blemmene inntørka. Mini på 8 mnd ble å smittet,å han hadde kun ett par i handa å under føttene... Dra te legen i mårra å få det sjekka =) god bedring =)

Skrevet

Holdt du barnet ditt hjemme når det hadde blemmene? Min har blemmer under føttene, men jeg har ikke tenkt så mye over det før i dag. Det var tidligere bare røde prikker...

Behandling?

Skrevet

Det tar 4-6 dager fra barnet smittes til sykdommen bryter ut, så du trenger ikke holde h*n hjemme så lenge h*n ikke har feber. Smitten er sannsynligvis spredd uansett.

Skrevet

Vi var hos legen på fredag;

Det ble tatt halsprøve uten noe utslag..

CRP var en god del forhøya, skal tilbake imorgen for å ta ny.

Legen trodde det var et slags virus, men også at det var en bakterieinfeksjon....

Fikk med pencillin som jeg skulle gi han, bare om han ble verre, pga bivirkningene som følger med en slik kur.

Allmenntilstanden til gullet har blitt bedre i løpet av helga, men blemmene/prikkene er der enda og minst like vonde som da de dukket opp.

Skal altså tilbake imorgen, for å ta ny CRP. ,men skal også høre om det er noe mer de kan gjøre for å finne ut HVA det er, og ikke minst om det finnes noe imot det, for han har virkelig vondt. Nesten ikke spist hele helga stakkars.. :(

Skrevet

Stakkar liten!! Håper det går over snart!

God bedring til han!! =)

Skrevet

Prikkene/blemmene var Afte.. dette er visst ganske smertefult, selv for voksne.. :( Håper det går over snart!!! Har lest på nettet nå at det også gjerne vil komme tilbake når en først har fått det?? Noen med erfaring her?

Synes så synd på gutten min, så lyst på mat.. men så vondt å spise, stakkars.. :/

Skrevet

Det finnes drikke på apoteket som er som sjokolademelk som inneholder all næring han trenger... Jeg tenkte hvis han var sulten og ikke fikk i seg den energien han trengte.. god bedring!

Skrevet

Ikveld hadde han faktisk mer energi enn jeg mente var for mye :) Så sånn sett er han tilbake til sitt gode gamle ;) Lurer på hvor han tar det fra.. hih.. Men takk for tipset, kan stikke innom apotek imorgen å kjøpe med meg hjem, så han får i seg noe. Spiste 2 yoghurter før han la seg da, mer enn han har spist hele helgen snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...