Gå til innhold

Trillecomfort Bogaboo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hvert har jeg blitt ganske oppdatert på hva som finnes i vognverdenen og har selv prøvd Emmaljunga Duo Edge, OTH mountain buggy, Teutonia spirit S3 og Mclaren XT. Av de vognene jeg ønsker å prøve er det egentlig bare Bogaboo igjen, men er ikke den dårlig å kjøre. Virker så stiv. Jeg går i tillegg mye tur-hvordan er den å gå lange turen med??? Det jeg liker mest med den er at den finnes så mye tilbehør. Er den lun?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp solgt min. Den er lun nok, men best å trille inne.....

Nå når poden nærmet seg 2 fikk jeg fort problemer med håndleddene på ujevnt terregn og kan ikke trilles med en hånd. Nå var faktisk Maclaren XTen vår bedre å trille enn Bugabooen, tror det har noe med at Bugabooen er best jo lettere barnet er, for var fornøyd med den da barnet var lettere. Funker heller ikke som vintervogn, så jeg hadde en annen vogn på vinteren.

Skrevet

Har Bugaboo cameleon, og har også OTH uj. Hvis jeg skal sammenligne disse to, har du en mye bedre trillekomfort på OTH enn på cameleonen. På ujevnt underlag er ikke buggisen noe god å kjøre med de små "sommerhjula" foran. Men med vinterhjula er de nok som å trille hvilken som helst annen firehjuling, bare at den er mye lettere i vekt enn firehjulinger generelt. Den er super å manøvrere på asfalt og kjøpesenter. Men rendyrket turvogn er den ikke. Supert med at det finnes så mye lekkert tilbehør til denne vogna til ok pris :) Jeg synes den er ganske så lun, egentlig. Men den kan nok ikke sammenlignes med lunheten du får med Simo og Emmaljunga sine vogner.

Det flotte med buggisen er det kule tilbehøret, den lette vekten og allsidigheten med tanke på vendbart styre, vendbart sete, ergonomisk sitte og liggestilling (minsten på 14 mnd sover utrolig godt i denne vogna!), regulerbar fjæring (tilpasses etter barnets vekt) ulike kjøremuligheter, lettmanøvrert og en ekte jålevogn ;) Jeg synes den har et råkult utseende :D

Skrevet

Enig med de over her. Har også OTH og Bugaboo. Sistnevnte er ikke noen lang tur vogn. Vondt å få den opp på fortau og ikke god på ujevnt underlag. På jevnt underlag derimot er den helt superduper. Og masse kult stæsj, veldig lun og god, sportsdelen er super og mini sitter kjempe bra i den. Lurer på hva jeg skal gjøre nå til vinteren, for har ikke vinterhjul, men innbiller meg at den er vond å trille med vinterhjul da man må bruke håndleddene hele tiden. Det er ett eller annet med vinkelen på styret som er litt merkelig. Men jeg også bare "måtte" prøve denne vogna, det er jo så mange som er knallfornøyde. + kan nevnes at den tar liten plass i bil, er lett å legge sammen, veier ikke noe, god plass i handlenett osv

Skrevet

Jeg syns bogaboo C er helt fantastisk! Har hatt en del (alt for mange) vogner, men denne bare elsker jeg. Og jenta mi stortrives oppi den. Helt topp på kjøpesenter, i byen - jeg syns ikke fortauskanter er noe problem og i lysløypa fungerer den også bra. Blir underlaget mer utfordrende får man litt problemer. Kunne nok ikke hatt den som eneste vogn. Har kjøpt en teutonia mistral i tillegg som hun skal bruke som sovevogn og som jeg bruker i veldig ulendt terreng eller dersom hun skal sove lenge i vogna. Men jeg syns mistralen er utrolig tung å kjøre og svinge etter å ha blitt vant med buggien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...