Gå til innhold

Oliver er fødd:)

Anbefalte innlegg

Min perfekte fødsel startet natt til fredag 03.10.08 kl 02.00. Da hadde jeg ikke sovet siden jeg la meg på kvelden. Sov veldig lite de siste ukene før fødselen så det var ikke noe uvanlig ved det. Gikk på toalettet kl 02.00 og der hadde nok slimproppen begynt å gå for litt etterpå kjente jeg noe som kanskje kunne være rier. Prøvde hardt å få sove, men sto til slutt opp og vandret litt rundt. Kl. 04 vekte jeg samboeren og sa "tror jeg har rier". Han sa bare ok, og trodde det kom til å ta flere dager enda stakkar. Men riene tok seg opp ganske fort og kl 05 ringte vi føden og fikk lov å komme inn. Var der kl 06 og da var det 3-4 cm så vi slapp og dra hjem. Fikk heldigvis fødestue med badekar som jeg hoppet oppi i 8 tiden. Her ble jeg til kl 10 ca, da sto jeg opp og jordmor sjekket åpning, det var 7 cm. Så fikk jeg prøve lystgassen, denne var kjempe kjekk å ha, fikk noe å konsentrere meg om. Kl. 11 var det plutselig full åpning så jeg kunne begynne å presse. Gutten ble fødd kl 12.10 så det tok litt lang tid å få han ut, men alt i alt gikk tiden kjempe fort. Var en rask fødsel for å være første gangen. Det som er artig er att jeg selv kom til verden på 6 timer fra 3 cm og det samme gjorde min lille gutt:)

Hadde grudd meg en del til fødselen, men jeg fant ut att det er ikke noe å grue seg for, det var ikke så ille som jeg hadde forestilt meg att det var. Men så er jo alle fødsler ulike også da. Men uansett GLED DERE. Det er helt fantastisk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138915958-oliver-er-f%C3%B8dd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...