WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 16. oktober 2008 #26 Skrevet 16. oktober 2008 jeg har ikke vært med i noen av trådene, men må bare kommentere argumentet til "endaengang" om at det er lite miljøvennlig å dusje hver dag, forbruk av vann osv. -Hvordan er det bedre å kaste håndkledet på vask etter HVER dusj?? (selv om du ikke dusjer hver dag..) Må jo bli usannsynlig mange vaskemaskin-vasker....vannforbruk og kjemikalier an mas....
OsloMor Skrevet 16. oktober 2008 #27 Skrevet 16. oktober 2008 Det er vel få som driter i dusjen uansett, så det blir vel litt fjernt å trekke inn det faktum i denne diskusjonen;)
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #28 Skrevet 16. oktober 2008 Såklart, men alt er jo nyvasket så jeg ser ikke noe problemer med det.
tre små... Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #29 Skrevet 16. oktober 2008 syns ikke det jeg.. vil alltid være de skumle bakteriene i et rompehull!!
fumlis og skrikerungene Skrevet 16. oktober 2008 #30 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg bruker samme håndkle flere ganger,ja! Jeg har ikke for vane å gnikke hånklet så veldig inn i hverken hull nr en eller hull nr to...
endaengang Skrevet 16. oktober 2008 #31 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg dusjer som sagt ikke hver dag, samt at jeg har et handkle til håret som går til kroppen neste gang... Dessuten starter jeg ikke vaskemaskinen för den er full....har temmelig mange håndklär så jeg vasker ikke för maskinen er full.
tre små... Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #32 Skrevet 16. oktober 2008 så da kan dere tørke rompa først og ansiktet etterpå da?? eller tørker dere rompa til sist?
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 16. oktober 2008 #33 Skrevet 16. oktober 2008 Ikke rart det går endel maskiner i uka i dette huset men her bytter vi alle 4 alle klær og håndkleer hver eneste dag. Klarer bare ikke ta på de samme dagen etter. Alle bader/dusjer hver dag også. Om jeg ikke får morgendusjen føler jeg meg guffen.
Trollemor og snuppa! Skrevet 16. oktober 2008 #34 Skrevet 16. oktober 2008 Da må du jo skifte sengetøy hver dag også da, endaengang? Blir masse døde hudceller i sengetøyet også... :oP
endaengang Skrevet 16. oktober 2008 #35 Skrevet 16. oktober 2008 joda...egentlig...men det gjör jeg ikke. Sover som regel i pysjamas, da...bytter den litt oftere enn sengetöyet... Når det gjelder håndkle etter dusj så har jeg for vane å törke overkropp först, nedover bena og fötter samt mellom tärne....og så avslutter jeg med å törke underlivet grundig!! Derfor syns jeg det er mest koselig å ta et nytt håndkle neste gang. SÅnn, nå vet alle hvordan jeg törker meg....:-D
Trollemor og snuppa! Skrevet 16. oktober 2008 #36 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg skulle gjerne skiftet både sengetøy og håndkle hver dag hvis jeg hadde vært rik og hatt hushjelp... Er jo det deiligste som finnes å legge seg nydusjet i rent sengetøy!!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 16. oktober 2008 #37 Skrevet 16. oktober 2008 Kaster alt til vask etter en bruk, gjelder for både oss og unga, bytter håndklær på stellebordet hver dag også.
Omr Skrevet 16. oktober 2008 #38 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg gjør akkurat det samme som deg, DevilDoll © Underlivet er forøvrig det siste jeg tørker på kroppen. Og uansett hvor gullende ren jeg er, så greier jeg alltid å tørke ut litt utflod - for jeg tørker meg godt:) Ungene får også nytt håndkle hver gang de dusjer. Vi bruker ikke store badehånkle, men slike 1m lange. Blir ikke mye mer klesvask av det. INGEN får meg til å forandre vaner her! Jeg er ikke hyper på bakterier - for som ei over her nevnte ang. sengtøy: Det skifter jerg annenhver uke (sist det ble diskutert så jeg at de fleste skiftet hver uke...), og ellers ved behov (har vært syk el. lign). Men men - mulig vi er rare...?
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 16. oktober 2008 #39 Skrevet 16. oktober 2008 Morsom tråd, dette!!! :-D Jeg bruker håndkleet mitt flere ganger, og tørker meg meg både i rumpa og i tissekoneområdet hver eneste gang:-))) - Men for ordens skyld har jeg et "rompehjørne" på håndkleet:-DDDD .....Greit å skille ansikt og rumpe, tenker jeg bare, selv om jeg er ganske så ren når jeg går ut av dusjen:-)))
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 16. oktober 2008 #40 Skrevet 16. oktober 2008 Datteren min på 4 har forresten et rompehåndkle og et fjeshåndkle, som hun så fint kaller det:-)))) Rompehåndkleet velger hun alltid i en farge hun syns er stygg, og fjeshåndkleet bør være rosa! Greit å ha orden i sakene.............:-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #41 Skrevet 16. oktober 2008 Vet dere at det er flere bakterier i munnen enn i underlivet... Men, kline det vil dere...? hehe..
tre små... Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #42 Skrevet 16. oktober 2008 ja., bakterier er det jo overalt.. men det er forskjell på bakterier.. de som er i rompa bør helst ikke inn i munnen feks.. da man kan bli ganske syk!
OsloMor Skrevet 16. oktober 2008 #44 Skrevet 16. oktober 2008 Har du enda ikke forstått at disse bakteriene er i avføringen, og når en har dusjet og vasket seg med varmt vann og såpe så er de borte vekk. Såfremt en klarer å vaske seg ordentlig, gjør en ikke det så forstår jeg at en tar nytt håndkle hver dag. Men, det gjelder heldigvis ikke alle da.
fox`y Skrevet 16. oktober 2008 #45 Skrevet 16. oktober 2008 Bruker 1 til kroppen og 1 til hår og ansikt:)
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #46 Skrevet 16. oktober 2008 Hehehe, dette var den morsomste tråden på lenge! Takk for "god" underholdning!
tre små... Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #47 Skrevet 16. oktober 2008 ja jeg skjønner det.. men jeg stoler ikke på at alle disse bakteriene er helt borte.. derfor velger jeg å ikke tørke meg med samme håndkle i ansiktet som jeg tørker meg i rompa med... syns det er mer normalt å gjøre det slik enn å tørke seg i ansiktet med håndkle man har brukt til å tørke rompa... tviler på at du tørker deg i rompa først og så ansiktet etterpå?? men når du bruker hånkle du har tørka deg i rompa med neste dag i ansiktet så kan du like godt tørke i den rekkefølgen, altså rompa først og ansikt etterpå.....
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. oktober 2008 #48 Skrevet 16. oktober 2008 Bruker dusjhåndklet i en uke før jeg dusjer, ofte kortere om jeg dusjer mye. men er jeg bare hjemme dusjer jeg ikke hver dag.... Men som regel så vasker jeg meg i dusjen, vet ikke hva du gjør da men- og da er det reint og ja jeg tørker meg nedentil!!
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #49 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg bruker selvfølgelig samme håndkle flere ganger. Men jeg har et til kroppen og et til ansiktet. Helt latterlig å bytte håndkle etter hver vask. Hva gjør dere egentlig når dere beveger dere på offentlige steder, pakker dere inn i plast og går rundt med maske? Kyssing og sex kan dere iallefall ikke bedrive.... Vi tåler faktisk ganske mye. Kroppen venner seg til den bakteriefloraen vi omgir oss med til daglig. Drar vi til et annet land med en annen bakterieflora blir vi fort dårlige..
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 16. oktober 2008 #50 Skrevet 16. oktober 2008 Det er ingen selvfølge ;0) Men om du bruker 2 kan du ikke heller bruke 1 hver dag så du får ett rent hver dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå