Gå til innhold

Farlig med brie og blu castello????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på,, men må bare forsikre meg:):)

Skrevet

Ja, det kan være det. Les på matportalen.no så står hele listen der:)

Skrevet

Du kan spise brie så lenge den er pastorisert.Og de fleste av dem som selges i norge er det. Bare les på pakken. Men ikke blu castello.

Skrevet

Mulig det, men ikke spis skallet rundt uansett. Det er jo ren mugg.

Skrevet

Min jordmor sa at en ikke bør spise brien selv om den er pasturisert,for den har framdeles "mugg"..

Skrevet

Blue castello er da laget av pasteurisert melk! Ikke farlig, mener nå jeg.

Skrevet

Ser det er forskjellig svar her på dette...

Men det frarådes jo å spise det.. Spurte min jordmor om dette siden jeg skulle på jente kveld med ost og kjeks og hun sa at Brie var greit så lenge den var fersk, hun sa at det er jo ikke noe du spiser hver dag så det går helt fint..

Men det er fortsatt opptill deg å bestemme siden det er mange forskjellige meninger og svar... Jeg spiste brie med gooood samvittighet, hadde å vært i sverige å kjøpt en god, fyldig rødvin også..

(alkoholfritt vin er svenskene gode på)

Skrevet

Rødt lys!!!

Og selv om det står at brie er pasteurisert så ha det i minne det som skjedde på Ullevåls fødeavdeling for ett års tid siden, hvor de hadde skiver med brie på, tilsynelatende trygt for den var av pasteurisert melk laget på et lite nork meieri, hvor en gravid kvinne som var innlagt spiste den og mistet barnet nettopp pga den osten. Ble mye oppstandelse i media. Jeg safer og holder meg unna all mykost, også brie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...