Gå til innhold

Ang. ullundertøy i bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt uerfaren på det området, i og med at min sønn på 2 år og datter på 4 ikke har begynt i bhg før nå.. men har dere på barna ullundertøy før de drar i bhg om morran, eller sender dere det med i bhg??

Har også kjøpt ullvangsokker, i og med at det ikke er fot på ull longsen, men bruker dere vanlig bomullsokker innerst?

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ullbody og strømpebukser på fra morgenen av. Og en joggebukse og evt en genser over bodyen om det er kaldt. I barnehagen har poden en fleecedress og en høstdress over, hvis det er ekstra varmt en dag så bruker de ikke fleecedressen under. Jeg har bare tynne ullsokker på han, kommer til å ha et par raggsokker utenpå i støvlene til vinteren. Apotek1 har forøvrig kjempefine tynne ullsokker til 149,. for fem par :-)

Skrevet

et lite tips, når det blir kaldere og hvis du har goretex sko skal du IKKE bruke ren ullsokk i skoen. Da virker ikke goretex funksjonen. Du må da ha ullblanding feks ulvang, eller ren bomull om det er en varmere dag..

Skrevet

Vi har ikke begynt å bruke ull ennå på gutten vår, kun Ullvangsokker. Men når han bruker ull, har vi sendt han avgårde i ullbody, ullstrømpebukse, ullfrottébukse fra Janus og tynn ullgenser. Evt ullfrottédress. Det er best med to lag tynn ull. Når vi kommer i bhg, tar vi ofte av genseren, ellers blir det veldig varmt inne. Så når han er ute har han disse lagene på, og hvis det er veldig kaldt, har han fleecejakke eller strikkegenser utenpå ullagene, før vinterdressen.

Bruker ikke bomullsokker under ullvang hvis det er det du mener. Bruker ikke bomullsokker om vinteren, det blir så kaldt.

Til barn som ikke bruker body, er det greit med to ullgensere, evt en ullgenser innerst og ullfrottéjakke oppå, den kan de ta av når de er inne.

Ble litt rotete, håper du forstod hva jeg mente :)

Skrevet

Her har dei på ullstømpebukse ullgenser tynn bommulgenser.Har på bukse på vei til barnehagen.Men buksen tar vi av når dei kommer frem.Springer bare rundt i ullstrømpebuksen.Skal dei ut tar dei på ei hjemma strikka bukse.Har ikke startet med vinterdressen enda.Ikke bommullsokker bare ull,ullfroteog tynne hjemmestrikka sokker.

Skrevet

Vedr. Ullvangsokker; det sies at hvis man bruker Ullvangsokker holder det med ett par sokker. Bruker man flere lag med sokker i skoen blir det trangt, og da blir det kaldt. Bruker Ullvangsokker selv på vinteren, de er gode og varme.

Skrevet

et tips ang sko-kjøp:)

spør på sko-butikken når du kjøper skoene om hvilke sokker som skal brukes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...