Gå til innhold

Førstgangsfødenede, livredd for fødsel og ønsker ks, noen med kjennskap til Ullevål?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fødte min datter med hastekeisersnitt for snart 3 år siden på Ullevål sykehus, pga fosterlydsfall, ingen åpning, og usikkerhet om placentaløsning (morkakeløsning). Jeg var 2 uker på overtid og hadde hatt et fantastisk svangerskap.

Jeg kunne ikke tenke meg å være på et annet sykehus enn Ullevål. Jeg fikk fantastisk oppfølgning under fødsel, deretter på operasjonsbordet og til slutt på barsel etter keisersnittet.

Jeg er nå gravid igjen uke 11+3, og har allerede fått fødeplass å ullevåll. Jeg har i tilegg vært inne til privat samtale med jordmor (1 time) vedrørende min redsel for neste fødsel. Jeg vet at jeg kan få keisersnitt på nytt hvis jeg ønsker det, men jeg vil helst unngå det. Grunnen til dette er at det tok tid før jeg var meg selv igjen etter keisersnittet.

Under samtalen med jordmor gikk vi gjennom hele min siste fødsel og snakket om det som hadde skjedd. Vi snakket også om hva jeg er redd for ved neste fødsel. Etter samtalen ble vi enige om at jeg skulle skrive ned et "ønskebrev til jordmor". Dette har jeg nå sendt til Ullevål sykehus, slik at jordmoren jeg var i samtale med kan lese igjennom det. Vi skal ha en ny samtale snart hvor vi skal gå gjennom brevet. Jeg får muligheten til å komme å ha så mange samtaler jeg trenger før fødselen.

Med andre ord, jeg har kun kjempe gode erfaringer med Ullevål Sykehus. Det er også det sykehuset i nordeuropa med størst fødeavdeling - med andre ord mye kompetanse og erfaring.

Lykke til!

Hei

Takk for svarte.Godt å høre at du har fått god oppfølgning. Lykke til på neste "runde":)Lurte på en ting til, vet ikke om du kan svare på det men: bør jeg ta kontakt med sykehuset tidlig, slik at jeg får snakket med jordmor?

har fødselsangst også:) første gangen var eg livredd og det var eg denne gangen også..men det gjekk strålende:) fødte begge to på over 4 kg uten noe form for smertestillende:)

må nevne at eg er en kjempe pyse, besvimer av ingen ting, tåler ikke nåler eller noe smerte, da svimler det fort:) under fødslene kom det enorme krefter eg ikke ante at eg hadde...

prat med en jordmor om angsten din:)

hei!

Ja,du burde ta kontakt med dem med en gang.Få noen å prate med.Det som er fantastisk med ullevål,er at de har noe som heter Gaia projektet.Nemlig et projekt som skal hjelpe de med fødselsangst av varierende grad.Ta kontakt med en av disse jordmødrene,slik at du får en samtale.Da kan du ta det derifra,de er kjempeflinke :)

Vet ikke hvor langt du er på vei,men det er ikke noe særlig å grue seg i svangerskapet.Det vet jeg alt om :)

Viktig å prate ut om det du er redd for..

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...