HøstBaby <3 Elias Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Gutten min på 1 mnd får nå 160 ml mme per flaske hver 3 time, untatt på natten, da kan det gå alt fra 3-6 timer imellom, og som regel sluker han hele flaska.. (Derfor jeg økte mengde)... Men, han er jo bare 1 mnd og jeg synes det høres litt mye ut.. De 3 siste ukene har jeg veid han på helsestasjon og første uka var han gått opp 400g, andre uka 200g, og nå den siste uka 400g igjen. Er kun nå den siste uka han har fått 160 ml, ellers har han fått 100ml. Men om han skal gå opp nesten en halv kg hver uke så kommer han jo til å blir dritsvær ! Noen som har noen formeninger eller råd/tips ?
snaijka Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 han er vel bare sulten da!! kan jo jevne seg ut etterhvert.. min gutt på 2 og halv mnd, spiser mellom 100 og 140ml hver 3.time. om natta går det 5-6 timer mellom.
Marius og mamma'n hans Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Min gutt spiste 150 da han var 1 mnd, og spiste da ca hver 3-4 time og skjeldnere på natta, lurer på om jeg var oppe en gang mellom 3 og 5 på den tiden jeg og fikk siste måltid i 23 tiden... Han har hele tiden fulgt kurven sin fint. Men det jeg ville si var at vekten utjevnet seg og jeg har ikke en kjempe tykk unge, han er lang og ser normalvektig ut om man kan si det om en baby? Han var forresten 4 mnd i går og spiser nå max 180 per måltid fortsatt hver 3-4 time, så som du skjønner så har vi ikke gått så veldig opp i melkemengde på 3 mnd. Jeg tror ikke du skal bekymre deg, tenker det jevner seg ut etterhvert
1gangs,spent Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Hei. Helsesøster her sa at barn er selvregulerende og at gutten min skulle få det han ville ha. Andre uka etter at vi begynte med mme hadde han lagt på seg 600 g, og det var forde han hadde mye å ta igjen da han tydeligvis ikke fikk nok melk fra meg. Min er nå oppe i 200 ferdigblandet og han følger kurven sin helt. Han er snart 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Min gutt er snart 2 mnd, og har siste veka spist 150 ml pr måltid. Har vore oppe i 7-8 måltid i døgnet (kvar tredje time sånn ca). Var på kontroll i dag, og etter samtale med HS fikk eg beskjed om å redusere mengden gradvis. For han fekk for mykje! Så no har vi kutta litt ned, og vil han ha meir i tillegg så skal han få reint vatn. Blir det hylingi tillegg roer vi ned med litt sukkervatn. Det blir sagt at så små ikkje skal ha meir enn 1000 ml i døgnet... No steig min kraftig på vekstkurva, ho ville ha han meir inn på normalen. Når det gjelder flaske og den slags så kan du lese på www.flaskeposten.org Kan finne litt nyttig informasjon der også kanskje...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Oppdatering på forrige innlegg! Ei veke etter besøk hos HS, hadde gutten flata litt ut på vekstkurva si! Han hadde gått opp 190 gr på ei veke, og det var flott i følge legen! Den veka fekk han 120 ml til kvart måltid, var han meir sulten fikk han reint vatn eller utvatna mme for at han skulle få følelsen av at magen vart fyllt opp. Har fungert kjempebra! Vi har også merka det godt på bleiene... Før hadde vi x antall skittbleier om dagen! No har vi skittbleie kvar 2. - 3. dag! Ellers berre rikelig med våte bleier... Så vi har fått en ny kvardag! Så om du er usikker på om barnet ditt får for mykje, så anbefaler eg en prat med HS! Eg vart heilt forvirra en periode fordi eg hørte på alt det folk sa på desse forumene... Til slutt bestemte eg meg for å følge det HS sa og min egen magefølelse. Eg er tross alt mor, og ser om ungen har det bra eller ikkje!
ChellBell - har født! Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Kan man gi vann eller utvannet mme til så små babyer? Er det noe bra da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå