Gjest ღgulle med lillegull i magenღ Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har fått babydyne og babypute + masse vakkert sengetøy fra da jeg var baby. Men kan jeg bruke det til babyen min? Det kan vaskes på 60'c. De hadde ikke den str i babydyne når jeg var å sjekket i butikken, bare 80*100 og det gamle sengetøyet er for lite til den nye dynen jeg har kjøpt. Vi har en babykurv som vi tenkte vi kunne bruke det "gamle" i for den er ikke så stor. Hva tror dere?
erteposen + 4 Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg hadde ikke brukt dyne og pute fra jeg var liten. Sengetøy gjerne. Er vel redd for at 60 grader ikke tar alt som "bor" i en så gammel dyne, men det er meg:) Vi brukte bare et strikket ullteppe rundt baby i kurven, og kansjer et lite babyteppe over for pyntens skyld.
Gjest ღgulle med lillegull i magenღ Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for svar! Det er kanskje litt drøyt å bruke en 24år gammel dyne! *hehe*
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Har du sjekket de aller minste dynene, om de kan passe? De er vel kanskje sånn ca 60x80 cm og passer til vugger og babybager. Vi har hvertfall en dyne som er i størrelsen under 80x100. Vi har forresten 2, en fra babyshop (som er stiv og klumpete) og en fra fru Lyng som er kjempemyk og bevegelig.
Gjest ღgulle med lillegull i magenღ Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 I de butikkene jeg var hadde de enten ikke babydyner eller bare 80*100, men det er en ca 60*80 jeg skulle hatt. Jeg kan jo se om jeg finner en senere De brude jo ha det et eller annet sted! Hvis ikke kunne jeg kanskje lagt et lite teppe inn i de små dynetrekkene, for kurven står i stua og der er det alltid varmt.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 ja, ett teppe inni bør jo holde da. Kan jo være noen nettbutikker som har dyner dersom du skulle ønske å få tak i det. Men jeg vil tro at det skulle gå greit å bruke den dyna du har om du vasker den, for det er jo dynetrekk utenpå? Og dersom det er til bruk i vogga på dagtid så er det jo ikke så lenge om gangen at babyen ligger der. Eventuelt så kan du jo vaske dyna på 70 grader og se hvordan det går, er det ikke da bakterier dør da?
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 på princess har de babydyner, både 65x80 og 80x 100.. og det er 30% nå på dundyner.. den minste dyne koster nå 208 kroner De har også fiberdyne, den minste kosta 110 eller noe
Gjest ღgulle med lillegull i magenღ Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg var innom en princess butikk i sta, men da hadde de ikke noen av de små dynene. Da var de sikkert gått tom. Sjekker til uka Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå