Gå til innhold

Alt var desverre ikke bra på ul...


tiriltulla

Anbefalte innlegg

Man går dit med sommerfugler i magen og bare gleder seg egentlig...selv om den tanken på at noe kan være galt svirrer ett sted langt bak i hjernen..men det skjer ikke meg...men så får man visst at alt ikke er som det skal alikevel...og sitter her nå med tusen spørsmål og mange tanker og følelser...Blir sendt til trondheim. Fikk heldigvis time der allerede i morgen tidlig .De fant nemlig en utposing nederst på ryggen til lille gutt...for det blir en gutt :-) Kan være en hevelse...ufarlig...men kan være ryggmargbrokk...og da er ting ganske mer alvorlig...lam...vannhode...ikke kontroll på blære og tarm... Men prøver å håpe på det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det var jo veldig kjedelig å høre. Selvfølgelig skal man alltid være forberedt på at man kan finne noe på UL; men de fleste går for å se på bebisen og kanskje få vite kjønn. Krysser fingre for at alt går bra med lillegutten din. Jeg var selv på Ul i går, og venter sannsynligvis en liten jente.. Jordmor var ikke helt sikker..

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var trist, men prøve å tenk positivt så lenge, det trenger jo ikke være brokk men rett og slett en hevelse som de sa. Vær glad for at de vil utrede det nærmere uansett! De tar jo sine forhåndsregler og vil jo bare det beste for deg og lillegutt.

 

Jeg skal på UL i morra og gler/grue meg. Mest gleder meg, egentlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp at i Norge fødes det "bare" rundt 60 barn med ryggmargsbrokk i året (Wikipedia) Så jeg krysser fingre for dere og tror på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og videre, som nok stemmer mer:

Det fødes ca 50000 barn i Norge hvert år. Av disse har 20-30 ryggmargsbrokk, noe som utgjør en andel på 0,04-0,06 %.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å høre.

Jeg var på ordinær ul i forrige uke og er i den forbindelse bekymret jeg også.

 

Var nemlig på privat ul i slutten av uke 15. Da var alt bra. Bebisen ble målt til termin 13. mars.

Så nå nesten en mnd etter var jeg på den ordinære ul. Da fant de ut at navlestrengen bare hadde 2 blodårer i stedet for 3 blodårer.

Så nå skal jeg til spesialist i november for å se om det muligens er flere avvik og om barnet har vokset som det skal.

Og jeg fikk ny termin 24. mars. Altså bare 17 uker i stedet for 19 uker som forrige ul tilsa.

Så er derfor redd for at barnet mitt allerede har begynt å få for lite næring.

 

Men vi fikk i hvertfall vite at det er en liten dame inni der :) :) Har gutt fra før så det var jo veldig kjekt.

 

Krysser finger for både deg og meg. . . . .!! :) :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...