Gå til innhold

Hvilken bil med plass til tre barneseter? Noen som har tips?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke så mye peiling på biler, men vi har også tre (snart 4) barn som sitter i bilstol, og vi har en Volkswagen Caravelle. Den er kjempegod å kjøre, det er veldig god plass til barna, og jeg kan trille barnevogner (plass til to) rett inn i bagasjerommet uten å slå dem sammen!! Genialt :) bilen er kanskje ikke verdens fineste, men jeg synes det er mye viktigere at den er praktisk. Men det er flere forskjellige seteløsninger i caravellen, og det fins også en kort og en lang modell. Vi har den korteste modellen. Vi har tre seter bak forsetene, og to klappseter i bagasjerommet. Men nå når vi får nr fire må vi nok sette inn et ekstra sete, slik at alle sitter bra :) Jeg kan anbefale en slik bil på det varmeste!

Annonse

Hadde samme problem som dere og samme alder på barna. Ble en volkswagen touran på oss etter å ha testet mange biler. Den har god plass + at den kan bli 7 seter og om de skal ha med seg noen fra bhg o.l. Den tiden kommer fort nok.

S maxen er også fin, men veldig mye dyrere da;)

Det kommer veldig an på hvilke seter du bruker. Vi skulle kjøpe ny bil i sommer, og istedet for at jeg som høygravid skulle farte rundt i bilforretninger, ringte jeg til forhandlerne istedet. Noen steder sa de at det ikke var plass til 3 barneseter, der gikk vi ikke og skjekket engang. Men de fleste sa at: Jada, god plass til 3 seter. - Løgnere!

Vi måtte ha de bredeste variantene av seter fordi vår eldste hadde hofteleddsdysplasi. Når vi troppet opp i butikken med våre 3 seter, ble de fleste selgere litt rare i masken, for uansett hvordan vi stokket setene, ble det ikke plass. "Det har vært andre som har kjøpt denne bilen" osv, men våre seter var det ikke plass til - helt tydelig.

Vi endte opp med å kjøpe en ny Volvo V70. Der har vi plass, og så kjøpte vi med integrerte barneseter, da kan vi ta ut setene etterhvert som barna vokser.

Ta en titt på denne testen fra Trygg trafikk:

http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...