Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Min sønn hadde det da han var nyfødt,men da fikk vi beskjed at vi ikke skulle behandle det.Det så ut til og ikke være plagsomt og det gikk over ort tid etter... Gjelder det ennå? han er hvit på lebbene og litt på tungen men det ser ikke ut som det plager han.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. oktober 2008 leppene skulle det så;=)
mamma-hjertet-83 Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Ungen til venninna mi har hatt de mange ganger, etter han ble 7 mnd har han fått noe for det. nå er han 10 mnd og har fått de igjen oh fikk pencelin for det.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2008 jeg ammer ikke vis det har noe og si? jeg får nok ikke noe pencelin kur på han uansett for han går allerede på antibiotika for en kronisk lidelse. Kunne kanskje tenke meg til at spopp/trøske kan komme pga det?
mamma-hjertet-83 Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Veninna mi ammet heller ikke. men de kan jo godt vere at han får det pga den antibiotikaen.. spør legen neste gang du er der..
MammaMia=) Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Har ett vennepar som har en sønn på 8mnd. De fikk beskjed om å kjøpe Lamisil på apoteket og blande ut litt av den i vann og skylle munne til sønnen.. Er visst samme type salve/krem man bruker for å behandle trøske som fotsopp og andre sånne type sopper.. De forhørte seg også på apoteket etter å ha vært hos legen..
Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2008 Kan det være noesammenheng mellom sopp og det at han hoster å brekker seg en del? begynte samtidig for et par dager siden... skla til legen i morra altså,men lurer uansett;=)
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 heisann,sønnen min er nå 9 1/2 mnd og hadde aldri hatt trøske før,men eldstejenta mi hadde det da ho var 1 mnd ca,så stussa veldig da han plutselig fikk det i en alder av 8 mnd,han har fått flaske siden han var en mnd gammel pga brystbetennelser på meg,de skal jo ha absolutt aaaalt i munnen i denne alderen så sier seg kanskje selv at de er utsatt for trøske,selv ble jeg litt paff jeg oxo for trodde de var ferdig med det når de var blitt såpass store det gikk ca en uke hvor jeg prøvde å pensle i munnen hans med farris etter råd fra lege,men det funka ikke,så da fikk han Mycostatin (tror det heter det) og det fikk han i 3 uker,måtte behandles i 3 uker selv om trøsken gikk vekk sto det. han hadde på tunga og på innsiden i kinnene og hostet oxo,legen sa det kunne være en sammenheng med at det klør veldig...lykke til ihvertfall
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Ta farris på en gulpeklut og prøv å dra den over områdene med sopp. Kan også bruke Q.tips. Funka her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå