Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Hører så mange som lager det som i mine øyne er skrot. Dorullnisser og sjokolade pyntet med knappenåler syns jeg vi skal være forbeholdt barna å gi bort.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg syntes de er fine gaver å få fra tanta barna mine, og selv når vi var liten ga vi dette til foreldrene/ beste foreldre og de har tingene fortsatt. at de er skrot en en ting$, men hallo. de er jo personlige gaver og søtt å se på.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg mener ikke det er skrot når det kommer fra barna, men når det kommer gaver i samme kategori fra voksne, f.eks en heklebrikke, brente mandler i celofan eller strikkesjal som er langt fra min smak. HI
___ Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Brente mandler, hjemmelaget marsipan og håndarbeider er gaver som jeg liker godt å få, men fortrinnsvis når det kommer fra noen som er flinke til å lage det.
2SønnerSmå Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Det er som sagt tanken som teller,og om du hadde visst hvor mye arbeid det lå i en heklet brikke,så hadde du kanskje ikke uttalt deg så uvitende som du gjør nå.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Da har du vel venner/familie som ikke kjenner deg så godt da! Her blir det mye hjemmelagede julegaver i år. I vår familie er det mange turglade mennesker så da lager vi sitteunderlag i tova ull. Pluss en liten ting man kan ha med på turen. Ellers er tøfler, votter, sukkertøy, strikketepper gaver som slår godt an i min familie. Det gjelder vel kanskje å finne noe som man vet personen man skal gi gave til liker, ikke sant. Ikke sikkert alle liker dine kjøpte julegaver heller Så det å velge gaver er vel vanskelig uansett om de er hjemmelagede eller kjøpte?
bjoerg Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 en flaske hjemmelaget multe eller blåbærlikør er da ikke å forakte, ei heller en pose smellgode salmiakdrops. hjemmestrikkede ullsokker er nå vel fint det? hjemmelagede(fra olje og lut) såper inneholder mer glyserin og er bedre for hendene enn mange kjøpesåper. en tovet veske som ingen andre har maken til. men dorullnisser fra voksne er litt jalla ja men det er nå mye fint hjemmelaget og. mye verre å få kjøpt skitt og lort enn hjemmelaget hehe
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Helt greit å få hjemmelaga gaver, de jeg har fått er skikkelige i hvertfall. Feks smykker, konfektkaker som har vært nydelig innpakka, hjemmelagde karameller og drops er jo beste snopen jeg får. Så får jeg slike ting er jeg såre fornøyd, heller det enn en stygg lysestake kjøpt på Nille til 10kr som havner i ei kasse på loftet... ¨ Litt lurt å sjekke opp hva folk liker, tåler feks før man setter i gang med å lage ting... Et par tips: Feks å lage juledekorasjon kan være rimelig og nydelig gave. det man trenger er en kurv feks, eller fin blomsterpotte ( nå er det lov å handle på Nille) fine bånd, litt annet juleglitter og stas som man kan feste på, feks fine jule kuler, glitter og lim,så plukke noen kongler ( blir ekstra fine med glitter på) , kjøpe en julestjerne og kansje noe annet grønt, eventuelt ta litt grønn bar man selv finne rute, kansje finne noe mose? Gjør man det selv koster det kansje knappe 100lappen pr dekorasjon, skal man kjøpe dem ferdig koster de rundt 250-300kr. Lag scrappbook til bestemødrene!!! Kan umulig feile på den...ikke gratis, men en flott gave som det virkelig ligger omtanke bak.
Gjest -<<- Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Det hele kommer vel rett og slett an på hvor flink man er til å lage ting. Selv dorullnisser kan sikkert være kule om man er dyktig på slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå