Gå til innhold

Valgets kvaler .... What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har naa muligens klart aa faa droemmejobben, som jeg har proevd aa faa i flere aar. Og kommer saa klart til aa ta den.. Men, hva da med barne laging?? Karriere eller baby?? Hva hadde dere valgt?

Med jobben komme jeg til aa maatte bo hjemmefra i en god stund foer min mann kan komme etter, og det blir i to forskjellige land.. Jeg haaper liksom at jeg kan faa til begge deler, men det blir jo mye frem og tilbake, og vet ikke om den evt nye arbeidsgiver setter pris paa at vi proever aa bli gravide..

Har jo muligheten for adopsjon da saa klart, men er jo ikke 100% sikkert at vi godkjennes der heller.. WHat to do???

Vil bare se andres synspunkter ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj,oj, finnes vel egentlig ikke noe enkelt svar på det....................

Jeg tror det viktigste er hva DU innerst inne vil.

Hvis du setter barnelaging litt på vent, kan du leve med det?

Og hvis det gjør at du evt ikke blir gravid senere kan du leve med det?

Men siden er det drømmen din også da, som nå går i oppfyllelse ved at du takker ja. Sikkert også en fantastisk mulighet til å oppleve og se et annet land.

Det blir som du sier valgets kvaler....................

Tror du det kan tas opp med den nye jobben evt, og høre hva de sier om dine muligheter til å få til begge deler? Eller tror du det helt klart vil ødelegge mulighetene dine til å få den?

Jeg mener det må jo være en grunn til at de tilbyr deg den:o)! Så selvom du skal lage og få barn kanskje de er villige til å gi deg den sjansen!?

Tror jeg hadde sjanset på å være åpen overfor arbeidsgiver jeg, og håpe at de likevel vil gi deg muligheten til å å få jobben.

Lykke til med valget uansett hva det blir:o)!

Skrevet

jeg tenkte samme tanke for et år siden da jeg fikk drømmejobben og begynte ass befruktning samtidig.. var skikkelig i tvil.. nå er jeg glad jeg satsa på begge deler for jeg er ikke gravid ennå... og trenger ikke bli det noen gang heller for alt jeg vet...

Du må bare gjøre det som passer for deg!

(jeg satsa på begge deler)

Skrevet

Jeg hadde gått for begge deler!

Tatt jobben og fortsatt med babylaging! Du kan jo kun lykkes:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg sier som Snooopi-

og Ole Brum :o)

JATAKK-BEGGE DELER !

Lykke til !

• 2 uker senere...
Skrevet

Takker for synspunktene jenter!! Har naa blitt tilbudt droemmejobben, og skal takke ja!! Har fortalt de dette paa telefonen og skal naa sende de et brev etterhvert..Og det skjer fort..De vil ha noen inn saa snart som mulig, noe som for meg betyr etter nyttaar!!! Yiks!!

Som dere sier, det er ingen garantier med proeveroer, saa faar vel satse paa begge samtidig.. Mislyktes jo paa foerste forsoek saa ;-(

Skrevet

Ettersom du nevner barn, så må det jo være et ønske... Jeg tror følelsesmessig at det er vanskeligere å legge fra seg tanken om et barn enn en jobb - men det er jo individuelt!

En arbeidsgiver har f.eks ikke lov til å spørre om en planlagt graviditet med mindre du ikke ønsker å nevne det selv. Så hvorfor ikke takke ja til drømme jobben, fortsette prøvinga med barn og så evaluere underveis.

Det er lettere å si opp jobben enn å gi fra seg et barn...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...