Gå til innhold

hvordan pusse tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla er 9 mnd... Hun har fått 4 tenner, og 2 til er på vei.. Men når vi skal ta tannpussen synes hun det er mer morsomt å bite på den, slå den i gulvet osv. Hvordan gjør dere det? Bruker dere tannkrem?

Håper på svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her. Gutten vår er 8 måneder med 4 tenner, og vi har veldig problemer med å pusse tennene hans. Han har lekt med tannbørsten siden første tann kom, så han liker igrunn tannbørsten godt. Men når det kommer til selve tannpussen, så er det verre. Han bare biter i kosten, eller dytter den ut med tunga. Trenger tips og triks til hvordan jeg skal klare å pusse tennene hans:)

Skrevet

La henne bite og du pusser mens du har sjansen. Min har 6 tenner og vi har pusset tenner siden hun var 4 mnd. Nå er hun snart 8 og biter mye i tannbørsten hun også. Når jeg er ferdig så lar jeg henne leke med den, mens jeg tar bleieskiftet.

Og ja, jeg bruker den babytannkremen fra apotek. Zendium. Den er ekstra mild på smak (vanilje og appelsin). De vanlige tannkremene som vi bruker blir altfor sterke for mine barn.

Skrevet

Vi startet med tannpusstilvenning allerede når han var 4mnd (jeg så at han klødde og mistenkte tenner) :-) Vi brukte en sånn myk gummitannbørste som er tilpasset dette. Da bet han og dyttet mye. De første to tennene kom samtidig når han var 4,5, vi brukte øvingsbørsten et par uker til før vi gikk over til minitannkost og barnetannkrem. Han er nå 6mnd og kjempeflink :-) han skjønner nok helt vitsen ennå men holder munnen åpen, og spytter tannkremen ut etterpå :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...