Ophelia & Jr. Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Hvor gammel bør babyen(/barnet) være før man tar det med i åpen barnehage? Mini er bare 3 mnd, men kjenner jeg begynner å bli desperat etter litt voksenkontakt. Kjenner ingen andre i nærheten som er hjemme med barn, og barselgruppa jeg er på fungerer ikke... Så da er det meg og mini da, dagen lang...
Jewel m/jente får gutt Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Det er vel opp til deg. Var i åpen barnehage forrige uke, og der var det en med en liten en, sikkert 2-3 mnd. Går jo greit det. Da blir de vant til litt leven fra smått av, og du får snakket med andre voksne. Vi begynte når snuppa var 8 mnd, men det var fordi det ikke var tilbud om det før.
Ranveig R Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Vi begynte å gå med storebror då han var ca 18 mnd, då var eg over det verste av kvalmen med lillesøster, og eg merka at ungen hadde det kjekt saman med andre ungar. Lillesøster har vore med sidan ho var 10 dagar gamal... I "min" barnehage er det varierande alder på ungane. Det er ein del som har baby + storebror/-søster (0-1 + 2-4 år), nokre som har mellomstor unge (1-2 år), og i går var det faktisk 4 stk som "berre" har baby. Yngste babyen som var innom i går var fødd i begynnelsen av august. Åpen barnehage er eit tilbud til barn OG foreldre, så det er klart at du har "lov" til å gå sjølv om babyen din er for liten til å ha noko særleg utbytte av å vere saman med andre ungar. Det er akkurat like mykje for dei voksne sin del, som for ungane sin ) Håpar du finn deg like godt til rette i åpen barnehage som eg har gjort, det er eit heilt fantastisk tilbud som eg ikkje veit kva eg skulle ha gjort utan!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Min tulle begynte da hun var 2 uker =0) måtte grunnet ikke barnheageplass til storesøster så vi var 4 dager i uka nesten hver uke =0). Nå er det bare jeg og henne som drar storesøster har endelig fått barnhehageplass. Har 2 sosiale prinesser fått =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå