Hormonelle Frikadelle Skrevet 16. oktober 2008 #1 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hei! Er gravid i 14 uke, og har vært mye plaget med kvalme. Jeg studerer klesdesign på en bitteliten skole med 40 elever fordelt på to klasser. skolen er i Danmark. Ettersom jeg går siste år, er skolen veldig krevende, noe den også har vært tidligere, men nå er det ganske ekstremt. Det forventes at man arbeider om natten, og INGEN unnskyldninger godtas om man ikke blir ferdig med oppgavene. Det har vært stress tidligere, men nå merker jeg at det blir for mye. Jeg hadde en vond opplevelse under forrige framføring hvor jeg skulle hatt en skijakke ferdig. Jeg har som nevnt over slitt veldig med kvalme, og har i perioden hvor jeg skal ha lagt jakken, ikke alltid klart å komt på skolen til klokken 9, da jeg har spydd og spydd om morningen, og simpelthen ikke vært i stand til å ta toget, da kvalmen blir verre av det. Det har endt med at jeg har komt på skolen en time/ halvannen senere. Dette har skolen sagt har vært i orden, da de har sett hvor dårlig jeg er. I tillegg mistet jeg en dag da jeg var på sykehuset for å ta blodprøver og ultralyd, og en annen hel dag, da jeg var for dårlig til å komme meg ut av sengen. Dette ble langt. sorry. Poenget mitt er at jeg har gjort så godt jeg kan med hensyn til skolen, og jeg har jobd overtid hver dag til sent på kveld. MEN jeg ble ikke helt ferdig med jakken. Da jeg skulle fremføre ble dette møtt av stor forferdelse av lærer og sensor, og da jeg sa "beklager, jeg har vært dårlig, og har vært på sykehuset, men jeg har virkelig gjort så godt jeg kan" (de vet veldig godt at jeg er gravid), ble det bare viftet vekk, og jeg fikk høre hvor dårlig og forferdelig og grusomt dette var, og det var vertfall en dårlig unnskyldning. Jeg blir bare så oppgitt over dette. Jeg var langt fra den eneste som ikke var ferdig, og dette er den eneste oppgaven jeg ikke har blitt ferdig med. Jeg merker bare at jeg blir så stresset av det, for jeg HATER å ikke være god nok. Jeg tenker på det hele tiden, og gruer meg virkelig til å fortsette fram til mars (termin 16. april), hvis jeg ikke får litt særbehandling. Jeg får hele tiden høre at man som gravid ikke skal stresse, og jeg gjør så godt jeg kan (da jeg alltid stresser til vanlig), men det er ikke så lett når jeg vet at jeg blir slaktet av lærerne hvis jeg ikke gjør det godt nok.. Hvis det fortsetter, er det så en grunn til å søke om sykemelding? Eller hva skal jeg gjør? Det viktigste i livet mitt nå er jo babyen i magen, ikke skolen... Setter stor pris på svar =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138912262-skolestress/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå