Mamacita og Sebastian:) Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Min lille gutt har fått noe som kanskje er kolikk? Har ikke tenkt på kolikk før i det siste..han har hat "tak i magen" siden han var bare noen uker på vei, men gråt ikke...bare jamret og slo litt med armene. Den siste uken har det vært noe annet. Hver gang han får i seg melk eller miniform i magen rumler det helt vilt og han begynner da å gråte.. Idag ettermiddag var han helt utrøstelig og gråt helt hjerteskjærende...synes så synd i han og vet ikke mine arme råd:( Har ikke hatt melk så han har fått mme siden fødsel. Har vært hos lege og helsesøster. De anbefalte å bruke nan som man får kjøpt på apoteket..men synes han er blitt verre! 2 dag han har gått på det og gråter mer enn han aldri har gjort. Han har heller nesten aldri gulpet og nå kan han gulpe opp MASSE... Noen som skjenner seg igjen?
MamsnTilSindre+Smurfen Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 hei E vel kolikk ja.. kan jo se om han drar på bena når han skriker.. har du prøvd "freeborn" flaskene..e beregnet for kolikkbarn. har brukt de. trur de hjalp.. sel om min sønn har skreke hver dag i 2 mnd .. den 3 mnd har vært litt bedre hverdag men ikke mer en time el no. nå fylte han 4 mnd og har ikke hadd kolikk skriking på 3 uker..trur han e over d. kan bruke hipp mme.. ska være bra for magen.+ ammete,, det fikk min sønn og da kom rapen opp. Lykke til
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2008 Brukte Hipp fra han var 1 uke gammel..nå tror de at han kan ha melkeintoleranse så begynte idag med noe som er uten kumelk som man får kjøpt på apoteket. Ser ikke ut som det hjelper da...var på legevakten ikveld. Da har han skreket seg hes...er så beskymret...er det "bare" kolikk så vet jeg jo hva det er. Men siden de ikke har fastslått det så er det så ekkelt å ikke vite...Han fant ikke noe galt da. HELDIGVIS
TrustNoOne (but Me) Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Nutramigen hjalp datteren min, hun er følsom overfor kumelk, så hun fikk ekstra magetrøbbel pga mme. Bedringen kom etter ca tre dager. Nutramigen er relativt dyrt og må kjøpes på apotek, men hvis han blir bedre kan du kanskje få det på blå resept. I så fall må du ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til barnespesialist. Det er verdt et forsøk? I tillegg til Nutramigen bruker vi litt malt i hver flaske, noen slurker fennikelte før hvert måltid samt Infacol-dråper. Det har funket for oss, men suksessformelen er ikke lik for alle:) Håper du finner en løsning som virker for gutten din, lykke til!
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 Ostopat hjalp:) 1.dag etter behandling var det nesten litt verre..men nå er kolikk og griningen BORTE:) Helt idunderlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå