Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Måtte veldig dessverre ta abort selv om svangerskapet var velkomment. Skal ikke gå inn på hvorfor her. Jeg mistet en god del hår når jeg gikk gravid. Er usikker på om det roet seg litt rett etter aborten, uansett mister jeg mye hår nå en måned etter at svangerskapet ble avsluttet. Er det vanlig? Flere som har opplevd håravfall etter en abort? Husker at jeg mistet mye hår når jeg ammet når jeg fikk min første. Men det er antagelig andre hormoner som var årsaken til det håravfallet enn de hormonene som er i sving etter en abort?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg mistet håret etter en skilsmisse, jeg hadde også en senabort rett etter bruddet. Så om hårtapet kom av traumene eller selve aborten vet jeg ikke. Aborten var ikke provosert. Sender noen tanker til deg. Huff så vanskelig det er å være menneske.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for respons. Huff, det hørtes ut som en veldig tøff periode du har vært igjennom. Ikke godt å vite hva som er hva alltid. Håper du har det bedre nå og at håret kom tilbake. Jeg vet heller ikke hva som er hva. Har satt inn hormonspiral i forbindelse med abort inngrepet. Den kan også gi håravfall i sjeldne tilfeller. Pluss at perioden før og etter aborten har vært en påkjenning mentalt. Håper flere har erfaringer de vil dele. Kanskje også råd om hva jeg bør be legen sjekke, tilskudd jeg kan ta o.l.
.:(HerQ):. Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Hei. Som frisør kan jeg si at etter en abort skjer det jo mye hormonelt med kroppen, og i en graviditet stopper/hopper håravfallsprosessen opp og ned, og dette stabiliserer seg så fort barnet er ute. dette gjør at den fasen hvor man skal miste håret kommer først, og brutalt, fordi du mister mindre hår med barn i magen! HELT naturlig, men litt freaky!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå