Lille-My,75 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Hvor lenge varte det før barna deres ble bedre? Lurer litt på om alle sliter helt til 3-4 månders alder... Vår lille jente har grått i 2 uker, og akkurat nå føles det veldig lenge ut å skulle holde ut i hele 3-4 måneder til!
ja08 Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Mitt første barn hadde kolikk til hun var 4,5mndr.og det startet da hun var nesten 3 uker. Hun var prematur (6 uker før terminen) og da kan 3 mndr kolikken vare ut tiden fra hun skulle vært født og til hun er 3 mndr. slik gjorde det her. Forferdelig slitsom tid. Prøvde kiropraktor, hjalp ikke, bar henne mye rundt på e.m/natten. Kjente det godt i armene og psyken etterhvert. Viktigste er at dere får noen til å avlaste litt, så dere får litt hvile selv. Vet det er fælt å høre babyen gråte og ha det vondt, man gjør jo hva man kan for å hjelpe. Noen prøver homopat, soneterapeut med hell. Lykke til! Ikke sikkert deres baby har det så lenge, noen bedrer seg allerede ved 6 ukers alderen.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Tror det er kolikk min har nå... Rumler magen til din når jenten din får i seg melk? Sebastian sin rumler masse og det gjør han tydeligvis veldig vondt..han gråter og sparker og slår helt vilt med armene...
miamipia Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Min lille gutt har hatt kolikk. Det er en frustrerende og "fæl" tid... Vår gutt holdt det gående til han var litt over 3 mnd. Da var det nesten som å slå av en bryter. Han skrek ikke mer!!! Men da hadde han fått inne en rytme på at han ikke vil sove. bare være våken. :) Det vi brukte på de værste skriketoktene var konsentrert sukkervann. Det fungerte helt fantastisk på vår lille gutt. 1- 1.5 spiseskje sukker pr 100ml vann.... Det var nesten ikke til å tro! Mange sa vi måtte være forsiktig så han ikke ble vant til å ha søtt på flaska hele tiden. Men i dag er han 6 mnd og drikker rent vann uten problem. Så det er bare å kjøre på! Vi var også hos kiropraktor. Det hjalp litt men ikke så mye. Men jeg har hørt og lest i ettertid at akkupunktur er tingen hvis man har kolikkbarn. lykke til og hold ut!
Slæsh84 Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Jenta vår begynte ca når hun var 2uker gammel,kolikken forsvant helt når hun var 3mnd og 2 uker... Fikk kirop. 6behandlinger som hjalp litt,nakken som hadde lånsing,kiss... Ikke tenk på at det er såå så lenge til babyen blir kvitt det,alle er forskjellige,ikke for å skremme deg,men noen har kolikk lenger enn 3-4mnd og. Så alle er forskjellige... Ønske deg lykke til.. Dere klarer dette!! Tenk på alle barn i verden som har kolikk,hvorfor skulle ikke dere klare det når det er såå mange som klarer det. Håper det kommer seg. Anbefaler manuell terap. det er gratis,det visste ikke vi å fikk aldri høre om det..
Margrethe:-) Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Hei. jenta mi hadde kolikk, en kjempe slitsom tid. ting som fungerte for oss: - kiropraktor 4 bh (hadde låsninger i bekken og rygg) - bifidus(fikk annbefalt dette av kiropraktoren bifidus=naturlig tarmflora fås på helsekost) - sukker vann (virker som smertestillende. blanding: 1 ss sukker til 1dl vann) nå bare smiler hun, :-) hun ble kvitt kolikken når hun var 6 uker, hold ut det kommer bedre tider.!!
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har hatt en kolikk-gutt... Han gråt og gråt, kjempe tung tid... en blir fortvilet og ser ingen ende på det... faktisk vondt når folk går å sier: det varer som regel BARE 3 måneder da.... 3 måneder er gaaaaaanske lang tid når du er heeeelt fortvilet etter første uka:-P Det jeg gjorde: - kiropraktor 4 ganger, hadde en låsning han trodde var pga vakumet. men det hjalp ikke selv om han fikk løst den opp - Jeg sluttet å spise meieriprodukter, er enda forsiktig med mye!!!!!!!! Dette hjalp sammen med det under - ammete- tre kopper om dagen - og sist men ikke minst AKUPUNKTUR.... jeg har troa på dette.... noen mener akupuntur er psykisk... om så er riktig så er det heeeeelt greit for meg når d kan hjelpe, men det hjalp sammen med mitt kosthold hvertfall... han ble så og si knirkefri rett over 2 måneder gammel...bedringen begynte faktisk før.... så jeg anbefaler dette på det sterkeste. nå er han 3 måneder og 1 uke og en skikkelig blidfis:-D Ønsker dere alt godt og lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå