Gå til innhold

Til dere som har hatt kolikk-barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varte det før barna deres ble bedre? Lurer litt på om alle sliter helt til 3-4 månders alder... Vår lille jente har grått i 2 uker, og akkurat nå føles det veldig lenge ut å skulle holde ut i hele 3-4 måneder til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt første barn hadde kolikk til hun var 4,5mndr.og det startet da hun var nesten 3 uker. Hun var prematur (6 uker før terminen) og da kan 3 mndr kolikken vare ut tiden fra hun skulle vært født og til hun er 3 mndr. slik gjorde det her. Forferdelig slitsom tid. Prøvde kiropraktor, hjalp ikke, bar henne mye rundt på e.m/natten. Kjente det godt i armene og psyken etterhvert. Viktigste er at dere får noen til å avlaste litt, så dere får litt hvile selv. Vet det er fælt å høre babyen gråte og ha det vondt, man gjør jo hva man kan for å hjelpe. Noen prøver homopat, soneterapeut med hell. Lykke til! Ikke sikkert deres baby har det så lenge, noen bedrer seg allerede ved 6 ukers alderen.

Skrevet

Tror det er kolikk min har nå...

Rumler magen til din når jenten din får i seg melk? Sebastian sin rumler masse og det gjør han tydeligvis veldig vondt..han gråter og sparker og slår helt vilt med armene...

Skrevet

Min lille gutt har hatt kolikk. Det er en frustrerende og "fæl" tid...

Vår gutt holdt det gående til han var litt over 3 mnd. Da var det nesten som å slå av en bryter. Han skrek ikke mer!!! Men da hadde han fått inne en rytme på at han ikke vil sove. bare være våken.:) :)

Det vi brukte på de værste skriketoktene var konsentrert sukkervann. Det fungerte helt fantastisk på vår lille gutt. 1- 1.5 spiseskje sukker pr 100ml vann.... Det var nesten ikke til å tro! Mange sa vi måtte være forsiktig så han ikke ble vant til å ha søtt på flaska hele tiden. Men i dag er han 6 mnd og drikker rent vann uten problem. Så det er bare å kjøre på!

Vi var også hos kiropraktor. Det hjalp litt men ikke så mye. Men jeg har hørt og lest i ettertid at akkupunktur er tingen hvis man har kolikkbarn.

lykke til og hold ut! :)

Skrevet

Jenta vår begynte ca når hun var 2uker gammel,kolikken forsvant helt når hun var 3mnd og 2 uker...

Fikk kirop. 6behandlinger som hjalp litt,nakken som hadde lånsing,kiss...

Ikke tenk på at det er såå så lenge til babyen blir kvitt det,alle er forskjellige,ikke for å skremme deg,men noen har kolikk lenger enn 3-4mnd og. Så alle er forskjellige... Ønske deg lykke til.. Dere klarer dette!! Tenk på alle barn i verden som har kolikk,hvorfor skulle ikke dere klare det når det er såå mange som klarer det. Håper det kommer seg. Anbefaler manuell terap. det er gratis,det visste ikke vi å fikk aldri høre om det..

Skrevet

Hei.

jenta mi hadde kolikk, en kjempe slitsom tid. ting som fungerte for oss:

- kiropraktor 4 bh (hadde låsninger i bekken og rygg)

- bifidus(fikk annbefalt dette av kiropraktoren bifidus=naturlig tarmflora

fås på helsekost)

- sukker vann (virker som smertestillende. blanding: 1 ss sukker til 1dl vann)

nå bare smiler hun, :-)

hun ble kvitt kolikken når hun var 6 uker, hold ut det kommer bedre tider.!!

Skrevet

Jeg har hatt en kolikk-gutt... Han gråt og gråt, kjempe tung tid... en blir fortvilet og ser ingen ende på det... faktisk vondt når folk går å sier: det varer som regel BARE 3 måneder da.... 3 måneder er gaaaaaanske lang tid når du er heeeelt fortvilet etter første uka:-P

Det jeg gjorde:

- kiropraktor 4 ganger, hadde en låsning han trodde var pga vakumet. men det hjalp ikke selv om han fikk løst den opp

- Jeg sluttet å spise meieriprodukter, er enda forsiktig med mye!!!!!!!! Dette hjalp sammen med det under

- ammete- tre kopper om dagen

- og sist men ikke minst AKUPUNKTUR.... jeg har troa på dette.... noen mener akupuntur er psykisk... om så er riktig så er det heeeeelt greit for meg når d kan hjelpe, men det hjalp sammen med mitt kosthold hvertfall... han ble så og si knirkefri rett over 2 måneder gammel...bedringen begynte faktisk før....

så jeg anbefaler dette på det sterkeste.

nå er han 3 måneder og 1 uke og en skikkelig blidfis:-D

Ønsker dere alt godt og lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...