WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 November og Desember ser ut til å bli litt trange for oss, og jeg ønsker å søke betalingsutsettelse hos lånekassen. Har jeg rett på rentefritakt mens jeg er i foreldrepermisjon? Gjelder det noen inntektsgrense når man søker på grunnlag av det? Noen som vet? Jeg har lest på lanekassen.no, men blir ikke helt klok...det er ikke første gang...syns ikke de er så flinke til å gi NØYAKTIG informasjon...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 15. oktober 2008 Og har søknaden tilbakevirkende kraft? Den om rentefritak altså? Jeg kan søke tilbake i tid har jeg skjønt, altså fra jeg gikk ut i permisjon 18. mai, vil de da tilbakeføre det jeg har betalt i renter fram til nå?
kanutteogkruttet Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Kommer med en advarsel til deg bare..... : Ikke søk om betalingsutsettelse gjennom dine sider. Ring dem! Har fått store problemer hos dem på grunn av at de ikke kunne finne posten min om forespørsel om utsettelse på lånet. Første og siste gang jeg gjorde det via nett... Betalingsutsettelse fikk jeg bare ved å ta en telefon dit. Rente fritak har jeg ikke søkt om så det kan jeg ikke svare på....
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg må sende inn papirblankett i posten for rentefritak kan man ikke søke om via nettet. Men kanskje jeg bør ringe i tillegg da?... Hm..
kanutteogkruttet Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 På betalingsutsettelse så kan du ringe ihvertfall..... jeg hadde advokathjelp på saken jeg kom oppi med de, men likevell rikka de seg ikke. Så iallefall ikke gjør sånne ting kun gjennom nett ihvertfall. Følte jeg måtte advare om dette, for det ble en dyr affære for meg iallefall....
Mom2Two Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Lånekassen slutter aldri å overraske meg!!!! Geeezez, skal ikke være nødvendig å måtte bruke advokat! Herremin..
Twintipp og himmelblå Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Har ikke søkt om betalingsutsettelse, men om rentefritak. Satt meg ned og så på alt jeg kunne få fritak for, har sendt de 3 brev med vedlegg av lønnslipper, bekreftelser på skole og selvangivelser, og har tilsammen fått 22000,- i rentefritak fra de. Jobbet med det tilsammen i kanskje 2 timer og det er god timesbetaling det!
kanutteogkruttet Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Trodde ikke jeg heller.... Men de kan være veeeeeeldig vanskelige hvis de vil. Jeg har lånekassen i vrangstrupen nå iallefall.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 jeg søkte betalingsutsettelse for to terminer. men fikk meg et stort sjokk! måtte faktisk betale over 22000 kr i renter for dette... og jeg har under 200.000 i lån...så jeg droppet det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå