Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært på det før?? Jeg skal på det i morgen, men akkurat nå synes jeg det virker kjempetiltak å gå. Jeg har veldig angst for ikke å få til amming, men jeg innbiller meg at de er mer enn hjelpsomme med dette på Riksen når den tid kommer uansett...

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nok ikke noe erfaring med hverken amming eller ammekurs. (er førstegngs) men på ene svangerskapskontrollen hos jordmor snakket vi litt om amming.. Hun sa det ikke var vits å snakke så mye om det før fødselen, bare forberette meg på at for mange er det veldig vanskelig med det samme. Så sa hun det var ganske mye å lære, så det var bedre å ta det litt etter litt på sykehuset etter fødselen. Pluss at man kan dra på ammekurs etter fødselen så kan jordmor komme hjem til deg hvis du skulle slite mye med å få til å amme..

Skrevet

Ja, det virker nesten litt for "hysterisk" for meg å ta et kurs i det FØR jeg i det hele tatt står i den situasjonen. Etter hva jeg har skjønt er de ganske flinke til å hjelpe deg på sykehuset - og som du sier, man får oppfølging hvis man trenger det! Det virker så utrolig fristende å stå opp klokken 07.30 nå som jeg har blitt så godt vant med å være hjemme, hehehe :D

Skrevet

Er vel ikke nødvendigvis hysterisk:-) Men som jeg forsto det så var det mye å sette seg inn i, å kanskje litt vanskelig når babyen ikke er der så man får prøvd.. Å du får nok masse oppfølging etter fødselen hvis du har behov for det ja:-)

Hehe tungt å stå opp så tidlig ja.. Selv må jeg opp runt den tiden i morgen, liiiite fristende.. Sover så dårlig om natten, så ofte har jeg akkurat sovnet når jeg må stå opp:-(

Skrevet

Du får god veiledning i amming på sykehuset, så har du jo ammehjelpen som kan hjelpe når du kommer hjem:)

Lykke til:)

Skrevet

Synes det høres helt topp ut med et kurs selvom du ikke har født enda. Noter gjerne litt slik at du husker noen triks til etter fødselen! Jeg ammeveileder mye i jobben min, men stevde endel med å amme datteren min i starten likevel. Jeg fikk fint lite hjelp på barsel i alle fall. Et kurs hadde vært ypperlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...