happy hippo... Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 til å hjelpe meg med vite hvor jeg kan få tak i utstyr...til eventyr/fortellinger....til bruk i barnehage... Eventyr som f.eks."Skinnvotten" eller "løven og musa"... Vet du om (og hvor!) det fins ulike "hjelpemidler" jeg kan få kjøpt...? Tenker på dukker/bamser og andre tind som kan hjelpe til med å fortelle et eventyr/fortelling... Fins det f.eks. på lekebutikker/bokhandler eller fins det ingen steder...? Er lite kreativ selv:( Skal ha et eventyr/fortelling i temaarbeid i bhg. min... Tar imot alle tips til planlegging og gjennomføring...hvis du orker å skrive ned noen tanker:) Takk!
blond Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg ville kontaktet et teater, de kan sikkert gi tips og vet sikkert hvor du får tak i utstyr. Evt en syforretning.
annie-77 Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Hm, i vår b.hage bruker de "språkposer" Det er en liten pose, eller skoeske med små figurer, leker el.l som er med i fortellingen. Slike småting er jo lett og finne, og ungene sitter konsenrert og følger med når eventyret fortelles. Men du tenkte kanskje på utkledning? Et gult laken kan fort bli et tigerhode med hull til øyne og noen sorte striper med sprittusj. Ungene har god fantasi :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå