Gå til innhold

MMR- vaksinen....Skal, skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal mine tvillinger på 15 mnd ta MMR - vaksinen og jeg må si jeg gruer meg litt. Har jo hørt en del negativt om den og at den kan føre til autisme.....men nå vil jeg innerst inn at barna mine skal vaksineres. Snuppa har nå fått feber så hun må nok utsette den ei stund til, men broren må nok ta den i morgen. Huff, ikke noe morsomt dette. Noen med erfaringer? Bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke selv erfaring da dattern min bare er 6 mnd, men en i barselgruppen min har 3 barn og litt mere erfaringer og hun sa at hun hadde ventet ett halvt år med å ta mmr vaksinen fordi at autismen, hvis man har det latent, ofte er i en slags brytningsfase rundt 15 mnd alder. Hun skulle utsette den i 6 mnd. Det har fått meg til å tenke på det samme når vår tid kommer.

Skrevet

I dag tok lillemann MMR-vaksinen, og det har jeg absolutt ingen betenkeligheter med.

Tar ikke ungene denne vaksinen vil vi få mange sykdomsutbrudd etterhvert....

:)

Skrevet

Min lille skulle ha tatt den idag, men jeg var også veldig usikker. Sjekket litt på nett i går og fikk tips om denne siden:

http://www.forskning.no/Artikler/2005/oktober/1129810362.78

Snakket også med hs, og hun sa at siden jeg var så usikker kunne jeg få tenke på det, evt lese litt mer om det og heller komme tilbake. Hun er veldig forståelsesfull, og sjønte veldig godt hvorfor jeg var usikker. Selv om hun anbefalte å ta den følte jeg ikke noe press liksom.

Nå heller jeg mer mot å ta MMR, fordi selv om det kan være bivirknninger (som det kan være med alle vaksiner) har jeg funnet flere negative sider med å IKKE ta den...

Men snakk med hs du, å si hva du føler, lykke til:)

Skrevet

Jeg var også usikker på MMR-vaksinen, pga det jeg hadde hørt om autisme osv. Spurte på hs og svaret jeg fikk var veldig oppklarende, så snuppa fikk vaksine.

Hs fortalte at ingen fikk autisme eller andre sykdommer av MMR-vaksinen. Men hos noen ligger sykdommer latent, og ytre påvirkninger kan utløse dem. Dette kan være av f.eks et fall, en ulykke, slag mot hodet eller vaksine. Altså ville de barna som (liksom) har fått autisme etter MMR høyst sannsynlig fått det senere allikevel. Hvilke barn går gjennom barneårene uten et slag mot hodet, fall eller liknende? Ingen.

Dette gjelder andre sykdommer også, som epilepsi, diabetes o.l.

Jeg har f.eks en slektning som fikk diabetes etter han hadde vært med i en bilulykke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...