Gå til innhold

adventskalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

mindatter blir 3 år i desember, hun hadde ikke adventskalender i fjor.

Liker ikke tanken på sjokolade hver dag jeg.

Men er det vits med kalender?

Hva da når advent er over??

Ingen pakke lenger....??

hva skal dere gjøre? Hvis dere har "pakke-kalender", HVAhar dere oppi?

Og hvor kan jeg få en slik "pakke kalender"?, jeg kan ikke brodere eller sy selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter er nå 2 og4,5 år.Har hatt kalender til dei si han elste var 1,5. Kjøpte lego pakker med dyr sokker osv.Men i år gir jeg ikke. forsetter jeg nå så er det gjort.Da må jeg fortsette hvert år.Har fått en ide fra en anner familie.Der kjøper moren fine jule ting noen lager familien selv.Disse tingene har dei år etter år.Faren har laget et slags tre.Finerplate.Den er hol inni så en kan henge ting inni og utenpå.Blir en liten meter høy. med 24 kroker på.Så får ungene annen hver dag pakke ut en ting å henge på treet.Dette blir en fin liten tradisjon.

Skrevet

Her er sønnen egentlig litt for stor til at jeg kan henge her inne. han blir 4 på nyåret. Han ha hatt pakke kalender, tredje året i år. Syns det er kjempe koselig - og han gleder seg til etter middag og han kan åpne. Når advent er over, og julekvelden ha vært så bryr han seg ikke noe om det lenger. Kommer til å ha denne "tradisjonen" lenge, har selv min pakke kalender som mamma har laget - og bruker den hvert år. :o)

Hva han får i kalenderen varierer veldig.

Skrevet

Vi hadde pakkekalender til eldstemann i fjor, han blir 3 i januar. Vi kjøpte runde bokser på IKEA, 2 pakker a 12 og numererte dem. Veldig enkelt! Vi ville helst unngå leker og godterier, og løste dette ved å gi ting som jeg uansett ville ha kjøpt; sokker, smokk, slips til juleantrekket, strømpebukse, votter osv, lørdagene fikk han en eske med rosiner. En dag hadde jeg lagt inni ei pekkerkakeform - den dagen lagde vi pepperkaker sammen. Det var kjekt å pakke opp - samme hva som var inni. Nå har jeg kjøpt 2 pakker til med bokser slik at lillebror også får kallender!

Lykke til!!

Skrevet

Gutten min blir også 3 i desmeber og i år skal han få julekalender for første gang. Jeg kommer til å ha småting/leker/aktiviteter på hverdagene mens på helg så får han litt godterier. Synes d er en koselig tradisjon med adventskalender:)

Skrevet

Har også datter som blir 3 i desember, og ei som er 1 år.

Hun på 3 fekk pakkekalender i fjor og syns det var stas. Vi hadde kjøpt inn lekedyr og sjokolade. Hun ble helt klart skuffa når dyrene dukka opp og bare slengte de vekk.. Hun lærte seg fort at i de små pakkene var det sjokolade og halveis i desember var det tomt for sjokoladen.

Kommer til å legge 1 nonstop i hver pakke og kanskje en liten ting til i den noen ganger..

Skrevet

Da jeg var liten syntes jeg det var veldig kjekt med bildekalender rett og slett. Ingen som bruker det lenger? Jenta mi er bare 15 mnd og i år kommer jeg nok ikke til å ha kalendar (men kanskje en bildekalender). Ser for meg at det blir pakkekalender når hun blir eldre, synes jo det også virker koselig.

Skrevet

Gutten min blir tre år i januar og i år skal han få kalender for første gang. Han skal få årets nrk barnetvkalender:) helt uten godteri:) tenker som så at han får nok godteri i jula og trenger det ikke hver dag. ( 1 sjokoladebit= vill unge klistra i taket) :) synes ikke han trenger pakkekalender heller. han får jo et svært gavelass på julaften og trenger ikke 24 smågaver i tilegg...

Skrevet

vi tar julekrybbe-tingene og pakker inn, så har vi noe som vi kan se på sammen og glede oss til. Skjønner kke hvorfor mange er så hysteriske med pakke og gave FØR jul? Hva lærer dere barna? Tenk etter litt...?

Skrevet

Du trenger ikke brodere eller sy selv... Pakkene kan f.eks. henges med røde bånd ned fra en juledekorasjon... Et par kvister med granbar med rød sløyfe. Hva som helst - bare fantasien setter stopper ;-)

Det trenger ikke være store dyre ting i kalenderen... En eske med 12 fargeblyanter og du har halvparten av gavene... Et klistremerke med et favorittbilde... En ny tannbørste... En hårstrikk... En minirosineske... Ellers mange gode forslag i disse to trådende om kalender her inne... (Det kan være litt vanskelig å begrense seg da... men...)

Hjemmelaget pakkekalender er spennende og bygger opp mot jul. Etter den 24 koser man seg med julegavene og god mat og familiebesøk etc. + man forklarer jo at kalenderen er for å korte ned ventetiden... Jeg elsket morgenstundene med kalender og advendtslys med sang da jeg var liten, og vil gjenskape dette for mine små :-)

Klem

Skrevet

min datter på 3 og et halvt år skal få en bok hver dag... de har en kalender fra disney klubben te 150kr, så kan en lese en fortelling hver dag... men min datter elsker bøker da.. og vil lese om og om igjen

Skrevet

Da eldste jenta var liten så tok jeg et stort ark (kartong) og delte inn i 24 ruter. Hver dag fikk hun sette et klistremerke på kalenderen (fikk velge selv blant flere ulike julemotiv) Hun syntes det var stor stas.Nå har vi pakke kalender,hun er 10 år :) lillebror på 2 må vel også få pakker.Ifjor pakket jeg inn små rosin esker,noen kjeks og delte opp en Duplo pakke,et par klosser i hver.Han ble kjempefornøyd!

Tenkte å lage en aktivitetskalender i år,lage til og fra lapper på julegaver, lage julegaver (male på glass og div, Panduro har mye fint til en billig penge), osv osv...blir vel en del pakker med både nyttige og unyttige ting =) synes kalender er en utrolig hyggelig tradisjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...