2SmåTroll Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Ser ikke ut som ho blir plaga, for ho er like blid, men det er jo ikke bra. Er 4 mnd og får mme, begynt med litt grøt så kan jo være derfor. Har gikk godt med malt i dag så jeg håper det hjelper. Men hvis ikke det skjer noe i morgen, har dere noen supre tips til meg? Vil ikke at det skal bli total forstoppelse her.
Hellinor Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Q-tips med olje rett innenfor lukkemuskelen, så kommer det nok skal du se. Så må du forebygge med malt og svisker.
2SmåTroll Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2008 Det hørtes jo litt brutalt ut da. dakkar liten, men må man så må mann. Noe spesiell olje, eller kan jeg bruke baby olje?
AmExx Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Vi fikk tips på legevakta av barnelegen om å sprøyte inn 10 ml med matolje oppi rompa. Fikk med sprøyte på legevakta, men det kan kjøpes på apotek også. Det skal smøre tarmene. Vil bare tilføye at det virket ikke hos oss da... Ikke malt hjalp heller...
annie-77 Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Hos mine unger har det funka best med aprikosgrøt. Kjøpte økologiske aprikoser, klippet 3 stk i biter og kokte ca 8 min med litt vann. Gav 2 ts, som kanskje var litt mye og løs avføring kom innen noe få timer.
Hellinor Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Babyolje er fint. Hun kommer ikke til å reagere en gang, bare bli fornøyd med å få bæsje :-)
Nætte;mortil2 Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Sviskesaft var storveis for oss når lillemann var liten, så det blir vi å prøve igjen. Pæresaft også. Sånn rent fysisk så ser det ut som babyen min syns det er toppen når jeg legger henne på rygg på fanget mitt og presser lett inn mot magen hennes med bena hennes. Da skjer det gjerne noe! Hun kan gjerne gå en uke eller mer mellom hver gang hun bæsjer, men er ikke plaget av det. Men hun får enda bare mm da. Ellers kan det å ligge på magen å jobbe en del være bra, selv om enkelte blir litt sinte! =)
Fullrulle86 Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 er 4 dager så lenge da? nå fullammer jeg da så har ikke peiling på mme barn, men min gutt kan gå opptil 10 dager mellom hver gang han! sviskesaft er en fin ting:o) sprøyte rett i munnen:o)
2SmåTroll Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg trodde at når de fikk mme så skulle de bæsje hver dag. Og særlig når som ho får litt grøt. Men kan jo hende jeg tar feil.
Hellinor Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 De bør bæsje hver (i alle fall annen hver) dag med MME og grøt. Jeg gir et måltid grøt og litt frukt, ellers så ammer jeg. Bæsjen har blitt mye fastere etter at vi begynte med fast føde, så viktig å være obs. Går det to dager merker jeg at han sliter litt med å få det ut.
2SmåTroll Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. oktober 2008 Fortsatt ikke kommet noe, ga en del sviske pure i går og litt til morgen i dag. Så får vi se om det skjer noe snart. Prøvde q-tips, men funka ikke. Må jeg holde på en stund kanskje?
Frk. Arwen Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 Hei hei :-) Gutten min får også mme, og de barna kan ofte få litt treigere mage enn mm-barn. Ett tips som fungerer veldig bra her, er fenikkelte. Vi fikk tips om dette på nyfødt avd. Oppskrift: 1 teskje hele fenikkel (kjøpes på apotek) kokes med 2,5 dl vann. La koke i 2-5 min. La trekke i 2 min. Avkjøles. Siles og has på porsjonsglass (fint med eksempelvis avent sine plastbeger-fås på apoteket) Porsjoner ut og frys ned noen beger i tillegg til det ene som du oppbevarer i kjøleskap. Skal oppbevares kjølig - og er da holdbar i 2 døgn. Gi 2,5 ml før hvert måltid. Vi bruker en ekstra flaskesmokk til matingen - føler det var enklere enn sprøyte. Håper det kan hjelpe deg :-) Lykke til!
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #13 Skrevet 17. oktober 2008 Her kan det gå opptil 4 dager. Det gjør ingenting så lenge ikke babyen virker plaget.
Astrid21 Skrevet 17. oktober 2008 #14 Skrevet 17. oktober 2008 Hvis babyen begynner å få vondt i magen kan du bare ta en q-tips i lukke muskelen..men det vi måtte gjøre med mme var å blande den ut med litt maltekstrakt..For da slapp han å bli så hard i magen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå