Gå til innhold

kan man ikke føde i sete etter ks??? noen som vet??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle få gjøre det denne gangen - egentlig. Har gammelt KS, gutten er 2,5 år nå, og denne gangen ligger babyen i seteleie. Alt var tilrettelagt for setefødsel bortsett fra at det virker som om hodet sitter fast i en bak- og oppovervendt stilling. Dermed blir det nok keisersnitt på meg denne gangen også :-(

• 2 uker senere...

Jeg har hørt om at man kan revne i livmoren av å føde vanlig etter et keisersnitt, så jeg vet sannelig ikke hva det blir til her i gården. Fikk vite dette av fødselslege, så det er ikke bare tomprat heller...

Vet du hvor mye større risikoen for å revne i livmora er? Hadde keisersnitt for 5 år sida, og bebis i seteleie nå. Har ikke lyst til å føde i seteleie, men er litt redd for å bli tvunget/overtalt til dette....... Har temin på onsdag og skal inn til sjekk på tirsdag.

Annonse

Tror det er litt ulik praksis, jeg skal føde i tromsø, hadde keisersnitt sist, og ble anbefalt dette nå pga seteleie.... Vet ikke helt hva man skal tro, men jeg følger rådet fra sykehuset her, regner med det ikke bare er tomprat, men at det i allefall er en øket risiko for komplikasjoner, men at sykehusene behandler dette noe ulikt. Denne risikoen ønsker ikke jeg å ta for babyen eller meg selv... I overimorgen kommer i allfall mitt lille nurk til verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...