Gå til innhold

En lillebror i magen nick

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville gi deg et råd/tiips. Ser i det andre innlegget ditt at du har fått igang melken, men at han ikke får tak. Det problemet hadde vi her også. Her var løsningen ammeskjold. Hun slipper og gape så høyt, og får hjelp til å lage vakuum. Mange raråder dette fordi stimuleringen blir dårligere. Her har det ikke vert problem i det hele tatt, men reddet ammingen her! Brukte medela sitt først for det er liten pupp på, gik over til avent senere. når han blir sterkere kan du kutte ut om du vil, vi bruker ennå og hun er 6 mnd. Ikke noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er ammeskjold.?

Skrevet

Ammeskjold blir som en smokk utenpå puppen, 1 min ville heller ikke ta puppen, men når vi satte på det var det ikke lenger noe problem, hadde heller ikke noen problem med melke produksjonen. klarte å kutte det ut etter 3 mnd. Med minsten nå brukte jeg det pga sår på brystvortene. hjelper for avlastning også

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt det?.Vet du ca pris på det?

Skrevet

Får kjøpt på apotek og babybutikker. Er to i pakken. Tror avent sine koster 60-70 kr. Men er laget av silikon så er bare å vaske. Anbefaler å vaske med zalo eller sunlight for å få bort melkeflekkene, de sitter selv om du koker.

Så løp og kjøp så får vi håpe det ordner seg=) Du får oppdatere oss om hvordan det går. Lykke til.

Skrevet

Det skal jeg gjøre

Er villig til å prøve alt jeg

Kan den brukes når jeg ligger å ammer også?

Skrevet

Så bra mastermind at du skrev denne tråden til henne :)

Måtte jo bare gå inn å se når så mange hadde svart, så jeg vil svare jeg også :)

Vi brukte ammeskjold en stund fordi jeg ble så vanvittig sår.. Mia hadde liten munn, og jeg hadde så "myke" pupper (selv med spreng) at hun ikke fikk tak.. Ammeskjoldene var redningen her også.. Hadde nok ikke klart å amme så lenge hadde det ikke vært for dem.. Hun er 8 mnd og ammes fortsatt :) Jeg er så glad, stolt og fornøyd med det!

Husker ikke helt når vi sluttet med dem, men når utdrivningsrefleksen kom for fullt og hun tok seg en pause i pattingen, så fyltes skjoldet med melk, og når hun da startet å patte igjen kom det altfor mye, for hullene i skjoldene er jo ikke akkurat små!! :) Hun satte i vranghalsen ved hvert måltid og jeg ble like redd hver gang! Så da måtte vi bare slutte.. Men da va såret nesten grodd, betennelsen var borte, og jeg var verdens lykkeligste som klarte å gi babyen min mat! ;-D

Til lillebror i magen:

De er ca 4x2 cm med en "smokk" på som en over skriver.. De skal du legge over brystvorten, og når babyen suger lager den vakuum inni der uten at du får belastningen og friksjonen direkte på brystvorten.. Vil anbefale Avent sine.. Prøvde Medela sine også, men de fungerte ikke for vår del.. Avent er det de har på sykehusene.. De er av tynn tynn silikon, og hvis du fukter dem litt på den delen som skal festes på huden din, så sitter de bedre.. Langsiden skal utover babyens kinn, slik at nesen er fri, og den kan fortsette å lukte deg, da blir det ikke noe problem når du kan slutte med dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...