Gå til innhold

Akkurat ferdig med utdanning

niania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen i samme situasjon som meg og vet om jeg har krav på noe annet enn engangsstønad. Ble akkurat ferdig med utdanningen min nå i oktober og har termin i begynnelsen av desember. Har så langt ikke forsøkt å få noe jobb, da jeg er i syvende måned og regner vel egentlig ikke med at noen vil ansette meg. Har ikke fått fullt lån og stipend for høstsemesteret, fikk kun lån fra sommer til oktober, noe som tilsvarte 25 000,-. Har nå mottatt engangsstønaden, og så vidt jeg forstår er den ment å vare fra 3 uker før termin og 6 uker etter fødsel. Har jeg rett på noe som helst støtte nå frem til terminen i tida før permisjonen og under?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre får du ikke mer enn engangsstønaden før fødsel, og barnetrygden etter fødsel.. Det du SKULLE ha gjort var å søke et nytt studie for å kunne få fødselsstipend fra lånekassen, men det er jo forsent nå... Om du skulle få en jobb ville du uansett ikke kunne tjene deg opp penger til foreldrepenger da man må ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd for å få det, men om du får en jobb kommer jo pengene godt med!!!!!! Lykket til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...