Gå til innhold

Mamma 07 & 09, hvordan går det med deg?


Tweak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:) Så kosleig da....

 

Joda det går bra:) Har endelig sluttet og blø:) Skal til jordmor kl 13 i dag og gledegruer meg veldig. Håper hun finner hjertelyden..... håpehåpe....

Men har trua på att hun finner den:)

 

Var du på treff i går? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har sluttet å blø! Og håper alt var fint hos jordmor i dag!

 

Jeg gikk ikke på treff igår... Jeg var så sinnsykt trøtt etter jobb igår at jeg bare satt og halvsov i sofaen og så fram til å kunne legge meg... Så da får det bli treff en annen gang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har også vært spent på hvordan det går med deg. Håper du gir en lyd når du er tilbake fra jordmor.

 

Lykke til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Har akkurat kommet hjem fra sykehuset etter nok en dramatisk dag .... Jordmoren jeg har fått er kjempe koselig :) Og vi prøvde å finne fosterlyden, men vi fant den ikke :( Hun leita ei go stund, men måtte gi opp til slutt. Å da fikk de det til på legekontoret. Jeg ble ikke superstresset for det er jo vannskelig å finne den så tidlig. Men jordmor ville få meg til ultralyd så fort som mulig. Så da bar det til ålesund for ultralyd....Å lille gullet sparket og bokset og var superaktiv!!!!!!!!!!!Å gud så lettet jeg er:) Han har det kjempe fint der inne:) Men hun fant ikke ut hva som førte til blødningen.... Så vi håper det var et engangstilfelle...

 

Så nå kan jeg puste lettet ut og senke skuldrene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så flott at alt var bra med spiren da! Jeg vet at mange kan få mens i svangerskapet, så kanskje det var det du opplevde?

Vetche jeg.. Hører også til Ålesundsområdet og har ei jente fra 07 og spire med termin 4 april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var alt for mye til att det kunne være mens:( desverre.... Her var det sånn att det rann... Unnskyld for detalsjene altså, men jeg trodde jeg tisset meg ut... Helt til jeg kom på bade å så att jeg var gjennomvåt av blod :( Men det blør vist ganske mye når et blodkar sprekker:) Og det er helt ufarlig. Så håper det var det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt var bra! :-D

 

Har tenkt på deg, og lurt på hvordan det gikk.

Merkelig at de ikke kunne se hva som ga blødningen...

 

Hvor langt er du på vei? Og hvor mye kunne de se på ultralyden? Jeg skal inn på ul neste uke, men er bare 15 uker når de har kalt meg inn... Lurer på hvor mye de får gjort av det de skal, eller om jeg må få ny time senere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 uker og de kunne se ganske mye på ultralyden. Jeg var på ultralyd tirsdagen for å se etter tegn på down syndrom. Min kjære samboer hadde ikke trodd det så ut som en baby så tidlig så han ble ganske overrasket :D Men de kunne ikke se kjønnet da. Men det kan de sikkert i uke 15... Er det en gutt så kan man ofte se det i uke 13 også tror jeg:) Men det kan hende du får ny time til å kontrollere morkaka dersom dne ligger langt nede.

 

Men det er alltid gøy med ultralyd...:) Er det til åse du skal? og ordinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er Åse og det er den ordinære de kaller meg inn til. Jeg kunne jo ha ringt og spurt om det ikke var litt tidlig, men å frister det med muligens flere ultralyder også, he he. Så jeg spiller litt uvitende og møter opp sammen med samboeren min. :-)

 

Han har heldigvis veldig lyst til å være med på alt sammen, var med til jordmor også. Men de gangene jeg har dratt til legevakta og fått ul der, så har han vårt på jobb og har ikke fått sett noe... Så jeg synes litt synd i han der. Vurderte privat tidlig ul, men den ordinære kom såpass tidlig at vi bare ventet på den. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått ultralyd på legevakta? Ja... Samboeren min studerte forrige gang og hadde mye fritid så han ble med på alt:) Men denne gangen har han mye å gjøre på jobb så har ikke fått vært med på alt. Men han blir selfølgelig med på den ordinære ultralyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk ul på legevakta fordi legen min hadde et gammelt apparat stående på kontoret. Første gangen var jeg bare 7 uker på vei, og vi kunne faktisk se "noe" på utvendig ul! Jeg så ikke så mye, men han så at hjertet slo. Så satte han på doppler slik at det lyste opp der hjertet slo! Og det så jeg godt, he he.

 

Var på innvendig ul noen dager før dette, på gynekologisk poliklinikk på Åse, skulle sjekkes ut for cyster på eggstokkene, men siden jeg hadde testet positivt noen uker før, så ba jeg henne om å se etter noe annet enn cyster! Vi så en liten bønne på 8-9 mm og et hjerte som slo. :-)

 

Da jeg var 12 uker ringte jeg legevakta pga blødninger, og den legen som var på vakt ordnet det slik at jeg fikk komme inn til gynekologen og få ul. Fikk se en liten baby med armer og bein, ryggraden med alle virvlene og kunne til og med se spiralene på navlestrengen! Det var innvendig ul og helt fantastisk!

 

Så jeg har jo fått sett babyen min en del da, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj... ja det har du da:) Men ikke noe mer fantastisk å se babyen sin på ultralyd........ 3 uker og 6 dager til vi får se vidunderet vårt igjen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det bare 4 dager til vi skal på ul! :-D

 

Har dessverre vært plaget med slike småblødninger fra livmormunnen igjen i dag... Vet jo at det ikke er farlig, men det er så ekkelt! Har prøvd å ikke stresse, bare tuffet rundt på laben og ikke hastet fram og tilbake slik jeg pleier. Prøvde å sitte mest mulig mens jeg gjorde forsøkene mine og reiste meg rolig når jeg skulle opp. Tror det hjalp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjåjåj:) Så spennende... Må oppdatere meg når du har vært der :)

Ka tid du skal inn da?

 

Huff... Det høres ikke noe godt ut :( Er absolutt ikke noe kjekt, men det er fint når man veit att det er ufarlig da :) Men man blir jo uansett litt bekymret....

 

Har du sluttet å blø ? Har vært på jobb intervju i dag jeg.... Uff så fælt det var.... Veldig skummelt .. Men tror det gikk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...