Gå til innhold

Flere med Hemorider?

Anbefalte innlegg

Går nå i uke 30, å fikk for ei liten uke siden en slags kul bak ved "rektum"- skikkeli ubehageligt å klør:( Har lest meg til at dette må vær det som kalles hemorider.. Noen som har erfaring med dette? Hva kan en bruke for å redusere smertene evt få de bort. Sliter ikke med hard mage... hmm.. Trenger råd:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138908184-flere-med-hemorider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må kjøpe deg en krem for dette på apoteket.

Et tips er eks: fylle 1 gangshansker med vann, knyte fingrene og klippe av hver finger å fryse ned. så får disse fingrene god plass i rumpesprekken. Dette kjøler ned vonde hemorider, og det blir ikke så vondt å klemme på dem. Sett deg på alle fire og putt den frosne fingeren i sprekken. la det kjøle ned lenge, for så å klemme på hemoriden.smør på kremen å dytt hemoriden inn i rumpa igjen. husk å bruke hansker eller ha helt rene hender.

Jeg har også vært plaget med dette. Hvis det er innvendig må du bruke noe som heter alkosanal fåes reseptfritt på apoteket. Fins en anneb som heter sheriproct som er mye bedre, men den er på resept og skal ikke bruker av gravide. Med unntak av salven, den er reseptfri og kan brukes av gravide på utvendig hemorider. Ellers er å kjøle ned med ispose også noe jeg fikk beskjed om av legen.

Takk for mange gode tips-men skal innrømme at den med å stappe hemoriden inn igjen hørtes skikkeli vond ut. hehe.. Har brukt alkosanal nå i 3 dager, men skal jeg forvente at kremen tar den bort eller bare at den reduserer på smertene??

Har og vert veldig plaget med hemorider,var til jordmor og fikk annbefalt å fryse eit bind..?!for så å legge det på hemoriden,da ville denne trekke seg tilbake,men kun for ei lita periode.Ho sa det var ingenting som kunne hjelpe med å få det til å forsvinne heilt...Måtte nok berre gå med det til fødselen var over.!(fikk også annbefalt sheriproct salve,men skulle vere forsiktig med å bruke det) Veit det er kjempe vondt så lykke til videre.....

Annonse

det skal jeg prøve:) var på akkutt poliklinikk på sykehuset i dag for de skulle skjære den opp slik at koagulert blod kom ut. Men legen var usikker på om det ville hjelpe. Men han annbefalte sheriproct salve og xylocain til smerte lindring. Men han sa og at den kunne holde seg der til etter fødselen... Det var skikkeli smerte fult når de skar uten bedøvelse med kniv blad.. Så føler fortsatt at jeg kjenner at kviven står der.. Men hørtes bra ut med noe kjølende :)

Lykke til du og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...