Gå til innhold

Spiser ikke selv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har barn på rundt 14 mnd som ikke spiser selv enda?

datteren våres vil ikke spise selv, så vi mater henne fortsatt, hun har så vidt begynt å spise kjeks o.l selv, men ikke brød eller middagsmat..Ser at de fleste på hennes alder i barnehagen spiser selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gi henne en skive og prøve?? (vet jo ikke om dere har gjort det da men...) om det blir grising så la henne grise, litt kommer inn uansett. Da skal du se at hu spiser (forhåpentligvis) alene om ikke så altfor lenge :) Gjelder bare å ha tålmodighet :))))

Lykke te!

Skrevet

Jenta mi spiser selv, men kjenner flere barn på hennes alder (15 mnd) som ikke spiser selv ennå. Så det er nok individuelt.

Foreslår som hun/han over her sa å gi barnet noe mat det kan få prøve seg med, og så heller tåle masse gris.. det kommer nok etterhvert!

Skrevet

Min tok seg god tid med å spise selv, og hun er ikke noe god med skje ennå heller 17mnd. Må bare la dem grise ivei, ellers gidder de ikke prøve heller..

Skrevet

Jenta mi på 14mnd spiser ikke med skje selv, og det har jeg ikke sett for meg at de skal kunne i den alderen heller, begynte å lure på om hun er sent ute nå?

Hun skjønner hva hun skal gjøre med skje, hun tar den nedi maten, og prøver å treffe munnen, men hun blir ikke mett på den måten, så vi må hjelpe til :-)

Hun spiser fint med hendene da, brød osv...

Skrevet

Min sønn fikk en skje i hånda for å øve da han var rundt 10 mnd. Så fikk han grise til han fikk det til. Jeg hadde samtidig en skje som jeg brukte til å faktisk få i han maten :-). Nå spiser han som en helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...