Gå til innhold

Handle billig paa Island naa! Jeg kan hjelpe!

Anbefalte innlegg

Bor paa Island, og som mange dere sikkert vet er landet paa konkursens rand....Men det positive for mange utlendinger er at det er ekstremt billig her akkurat naa pga svak islandsk krone.

Jeg er norsk, men bor her, og kan tilby meg og handle ting som er forholdsvis lette og smaa og sende til dere.

Det er sikkert mulig og spare ca 35-50% (med sending og allt) i forhold til priser i Norge.

De selger f.eks. Bugaboo her saa hvis noen vil utstyr til den kan jeg kanskje hjelpe. De selger ogsaa Ticket to heaven og Lego parkdresser, Ecco sko.....

Send meg mail paa [email protected]

Fortsetter under...

De har teutonia her (www.oo.is). Men jeg avventer litt, da jeg fant ut at den islandske kronen er suspendert i Norge og de har ingen informasjon om valutakurser. Valutakurs ved bruk av kredittkort her skal være bedre enn kursen i Norge..........men ingen kan svare meg. Tar kontakt naar jeg vet mere - tör ikke ta sjansen ellers.....

Er det vogn du tenker paa?

Vet at butikker her har fört Ticket posene, men vet ikke om de er til naa.

Det er avhengig av hva du kjöper hvor mye jeg tar (100-500kr).

Jeg jobber som valutamegler i bank og ville vært veldig forsiktig med å handle på Island da det pga risikoen er nesten umulig å handle i ISK (islandske kroner) eller med Islandske banker for tiden.

Så alvorlig er situasjonen: Børsen på Island falt med ca 75% i går og da var all handel i finansaksjer stengt. Det er for tiden ikke mulig å veksle reisevaluta i ISK i Norske banker, det er heller ikke mulig å overføre penger til Islandske banker eller gjennomføre andre betalinger i ISK. Norske og internasjonale bankkort virker p.t ikke i det fleste islandske bankterminaler og man anbefaler reisende til Island å ta med Euro i kontanter til hele oppholdet. Det blir også anbefalt et reisende forsøker å betale så mye som mulig i Euro og veksle så lite som mulig til ISK.

Å gjøre handler i ISK er med andre ord ikke risikofritt om dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...