Gå til innhold

noen med perioral dermatitt / hudpleiere? tips til ansiktskrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har dette som har en god ansiktskrem å anbefale som gir bra med fukt? Syns huden har blitt litt mer "død" og at linjer synes mer etter fødselen (er 33 år) og trenger en god krem, men ser at det er vanskelig å avtale tid hos hudpleier med ei lita snuppe på slep!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ikke tips til ansiktskrem da jeg ikke akkurat er ekspert på området... men jeg mener jeg har hatt det der en gang, fikk fullt av kviseliknende utslett i fjeset. Jeg fikk noe på resept hos legen som tok knekken på det i løpet av få dager...... åh, hva het det igjen.....

Tetrasyclin Arco eller noe sånt tror jeg, en type antibiotika. Fikk også ellers råd om å IKKE bruke kremer som var veldig fettete. Og solkrem på dagtid var lurt også.

Skrevet

Hei,

Takk for svar - vet at tetrasyclin tar knekken på det, men det krever langvarig begandling og skal ikke gis ved graviditet og amming så det passer dårlig.. Jeg har ikke sterkt utslett, men bruker jeg en fet krem eller med oljer eller mye kjemikalier i, blomstrer det opp igjen.. Og særlig solkrem - det er nesten umulig å finne en som er god..

Dessuten er det lett at det allikevel blomstrer opp igjen senere etter tetrasyklin behandling, så jeg må finne meg en krem som gir fukt, men ikke for fet..

Noen flere..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...