dodi sin Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Døra til kjelleren sto åpen, han krøp bort og falt ned mens jeg sto på kjøkkenet. Det skjedde utrolig fort, visste ikke at han kunne krype så fort. Jeg er helt i sjokk og greier nesten ikke skrive men får ikke tak i noen på tlf. så jeg må bare få det ut. Han her er stort rødt merke i panna og et lite på haka men virker ellers helt upåvirket. Sluttet å gråte med en gang jeg tok han opp og ler og krypper og er i godt humør. Det er ca ti trinn og jeg aner ikke hvordan han falt men antar at han har rullet ned. Bør jeg foreta meg noe?? Han er snart ni mnd. Jeg føler meg helt susete i hodet og greier ikke tenke klart. Uff!!!
2 hjertegull :) Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Selv om han virker helt ok, ville jeg umiddelbart ringt legevakt, kommer du ikke gjennom, så ring 113! Få sjekket han av lege, for å få avkreftet evt indre blødninger.. Ta det rolig.. Pust.. Det ordner seg, men resten er ute av din kontroll, og du må få han sjekket!!
2 hjertegull :) Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Det jeg mener er at du ikke får deg en overraskelse seinere.. Han er jo mest sannsynlig helt i orden siden han virker helt upåvirket, men likevel.. Vær på den sikre siden.. Det er såååå fort gjort.. Jeg forstår at du er helt fra deg.. Men skjedd har skjedd, og nå må du gjøre det beste av situasjonen.. Masse lykke til... Vil gjerne høre hvordan det går
Trulte76 Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 uff må være en ekkel opplevelse, men utrolig hva de små tåler. Mi eldste hun var på kjøkkenet og opp på kjøkkenbordet og rett i gulvet hun. Og det også skjedde veldig fort. Skikkelig klatremus. Men det gikk bra. Du kan jo ringe legekontoret og høre om du bør ta deg en tur til legen til tross han virker helt fin. Men gikk sikkert bra siden han er blid og fornøyd etterpå
dodi sin Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2008 Takk... nå har jeg ringt legevakten. De skulle ringe meg tilbake om en halv time. Han er fortsatt helt fin Det røde merket i panna er mindre men litt blålig, minimal hevelse.. Jeg lå på en kald klut med en gang og da bare lo han og ville sutte på den. ligger og leker nå, smiler når jeg ser på han. Herregud alt man skel igjennom. Tror ikke jeg får i meg noe mat i dag. Sukk....
Zitro Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Nei gud - å ringe 113 er å overdramatisere dette. Synes det var å ta litt vel hard i... en tlf til legevakta skader jo ikke, men så lenge ungen er i fin form, ler og har det bra så hadde jeg ikke ringt noen av delene jeg. Babyen tåler mye, så jeg regner med barnet ditt er i fin form nå. Begynner han derimot å kaste opp så er det et tegn på hjernrystelse.
2 hjertegull :) Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes ikke det er å overdramatisere i det hele tatt! Når hun ikke får tak i noen på telefon, så er det en mulighet for å få hjelp til hva hun skal gjøre.. Det er rimelig mye som koker i hodet etter en slik opplevelse.. Og indre blødninger kan være bra skummelt!
mathildes mamma Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Det er IKKE å overdramatisere! Jeg falt øverst i trappa med snuppa mi, mistet henne og hun rullet ned 16 trinn og slo hodet i hvert eneste trinn! Hun gråt helt hysterisk uten tårer. Vi dro på legevakta med det samme. Der fikk vi beskjed om at vi skulle ringt 113 og ikke tatt sjansen på å kjøre selv (måtte jo sette henne i barnesetet). Deretter ble vi fraktet med ambulanse med blålys og sirener til akuttmottaket på sykehuset. Vi måtte så bli på barneavdelingen 1 døgn til observasjon. En lett hjernerystelse, mange blåmerker, en stor blødning under huden på høyre side av skallen og flere skikkelige "Donald-kuler" var resultatet. Hun begynte å smile på sykehuset, men det tok en uke før hun kunne ligge på høyre side av hodet. Hodeformen er ikke helt som den var, men HELDIGVIS gikk det bra. Jeg har vært veldig plaget med dette i ettertid, så jeg er kjempeglad for at vi tok kontakt med legevakt. Har fortsatt dårlig samvittighet for at vi kjørte opp dit i stedet for å ringe 113.
2 hjertegull :) Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Men dere dro i allefall på legevakten!! Som zitara skriver, så ville ikke hun ha ringt verken legevakt eller 113.. HI skriver at hun ikke får tak i noen, og da synes jeg i allefall man skal ringe 113, der skal du komme gjennom å få hjelp! Selv om din baby gråt, og HI's virker helt fin, så er det en sjangse å ta, dette med indre blødninger.. Man vet aldri.. Og ja, babyer tåler mye, men å rulle ned ti og 16 trinn.. Nja, det er ganske mye spør du meg.. Mia rullet ut av senga for ikke så lenge siden, jeg trodde seriøst jeg skulle dø.. Jeg ble så redd og skalv og var helt fjærn.. Men hun landet mykt med hodet, og var helt fin etterpå, derfor lot jeg det være om natta.. Sov ikke, bare fulgte med henne.. I tillegg hadde vi time hos helsesøster dagen etter, og jeg sa i fra der.. Men, lang avhandling, poenget mitt var at det er stor forskjell på senga og ti trappetrinn.. Huff.. Uhell skjer uansett, da er det snakk om å begrense "skadene".. Jeg synes faktisk ikke det går ann å overdramatisere et slikt uhell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå