Gå til innhold

Britax Multitech VS Akta Graco Cosmic Comfort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med disse stolene? Eller enda bedre vurdert de opp mot hverandre? Plusser og minuser? Lett å flytte mellom biler?

Har kombisetet A.G.Duologic og er fornøyd med det, men nå overtaes det av babyen i magen. Vi tenker en god løsning for å unngå å kjøpe så mange seter er et kombisete som kan brukes bakovervendt i starten og så kan snus om ei god stund.

Setet bør ikke ta for mye plass i bilen, samtidig som plassen i selve barnesetet bør være god. (dybden er vårt største problem for midtsetet kan vi nok glemme uansett...) Vi skal bruke stolen som reserve i bil nr. 2 nå fra 14mnd/10kg og det tas i full bruk når gutten blir nesten 20mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Acta setet er i hvert fall veldig ålreit. God plass, kan brukes begge veier. Veldig lett å montere, selv om det selvfølgelig tar litt lenger tid å montere det bakover. Fremover er det gjort på 45 sekunder. Du kan ha det bakover i midten i bilen og, for du kan også feste det bakover med kun 2 punkts belte.

Skrevet

Må si meg enig at det er et plus at acta graco kan benyttes med 2 punkt sele, men jeg er ikke fornøyd med løsningen til selen når man snur det og skal bruke vanlig 3 punktsele. Jeg føler ikke den sitter skikkelig over skulderen.

Min er litt vingelete også etter at jeg innstallerte den igjen etter sommeren. Bakovervendt.

Må også få si at jeg har vasket trekket sikkert 10 ganger (30 grader) pga spy, og det rekker ikke rundt. Det festes med bårelås, og jeg måtte sy trekket fast for å få det til å holde seg rundt stolen.

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med akta sitt! tar ikke så stor plass, lett å montere når man først skjønner hvordan;) liker godt den store og gode hode og sidebeskyttelsen.

ang. å snu setet forover etterhvert. jeg tror det skal være mulig å feste setet med bilbeltet og fremdeles kunne bruke 5punktsselen i setet. har ikke prøvd men tror det går.

og vårt sete sitter like fint etter å ha flyttet på det noen ganger. setettrekket er også like fint og sitter fremdeles der det skal. setet er jo ikke mer enn 6mnd gammelt men har blitt vasket og flyttet på flere ganger og det virker like bra som før.

anberfaler dette setet!

Skrevet

Takk for svar!

Ser ut til at Akta Graco er mest populært, men tror det andre setet er ganske nytt :) Veldig fint å høre deres erfaringer, noen punkter å ta med seg når vi skal velge

Finnes det noen som har det Britax setet da?

Skrevet

vi har akta sitt og jeg er megafornøyd.. men tittet litt på det britaxsetet og det så jo veldig bra ut da. tror jeg ville fått problemer med å velge sete om jeg hadde fått velge om igjen. (mannen var på tur i sverige og blei anbefalt akta sitt over de to andre vi hadde som alternativer så da tok han det.)

de er nok like bra begge setene vil jeg tro så du burde kanskje prøve begge setene i bilen med barn i for å se hvilket som passer bilen/barna best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...